My protection!

ceritera bulan 4..part 1...

ini lah budak kecik itu...

Assalammualaikum w.b.t………
Hari nie..banyak yang nak di cerita kan..sebelum tu..yang tak berminat dengan entry kali nie..tolong bla..tapi..mana mana blogger yang masih setia tu…jom ikut ini cerita…

Bermulanya dengan budak yang bernama NUR ANNAS SYAMIM…Perghhh!!gila kasar kte layan budak kecik tu…kteorg memang kawan baik dekat rumah..Dimana ada Syamim,disitu ada kte..hehe..
Siapa syamim nie ek?hm,,dia nie anak buah kte…kte rasa dia nie dah macam anak,adik,kawan,dan boy friend kte..mana taknya..sejak baby sampai umur dia nak masuk 4 tahun 31 bulan depan..kte rapat dengan dia…Ok!!ada la satu hari tu…baru balik dari one place ar..tak ingat pergi mana..then,,balik tu..tetibe dia ajak kte bergurau..tarik tarik rambut ar..tolak tolak ar..main gigit gigit la…yang tak boleh bla..main cium cium pipi orang..haha..Ok!!nama pun budak kecik..fine la kan…nak mengada ngada tu..tapi..entah macam mana dia nak main kejar kejar dengan kte..Dia main lari lari dekat kawasan yang kte duduk tu..kte tak sedar kte tertolak dia ke hapa..tapi..yang pasti..kte duduk mengadap tb..entah macam mana dia boleh terjatuh..then,,terkena kerusi..terhempuk ar dekat  satu almari tu…sekali tu..Ada yang terkeluar dari mulut dia..nak tahu apa???Haa…gigi dia…Gigi depan dia…bak kata dia.. “terbang gigi adeq…”haha…Dah gonggak budak kecik tu…dah tak handsome..tapi,,dia tetap istimewa untuk kte…kuang kuang kuang……………………………
Yang sakit hati tu…boleh pulak dia cakar muka kte…Bercalar jugak ar..Dalam gak lah lukanya..Dia dengan gembiranya kata… “Padan muka Acu…Dah tak cantik..Buat adeqkan..rasakan cakaran harimau adeq nie..haha”Tetttt~memang sakit hati..ok la..sekarang nie dah elok..tapi tinggal kesan..nampak kat muka macam kesan jahitan..mujur tak Nampak sangat….sengal betul lah…………………………………….
Tadi..kte nak sakitkan hati dia…kte kata ar.. “Adeq..Muka acu dah elok…hm,,,gigi adeq bila nak tumbuh???”haha…….
Dengan selamberr dia kata.. “Ada adeq kesah??Tak ade kannnnnnnnnn??????!!!!”teruk betul…Apasal kau nie deq..mewarisi kenakalan Acu nie ha???
Tak pe..tak pe..masa duduk plkn nanti..kte nak call dia..nak tanya dia… “gigi adeq dah tumbuh belum???”haha..jahat betul kte nie..hmmmmmmmm~


Ok!!Sekarang nie..cerita kedua….Tentang test KERETA…
motor idaman...
kalau lulus..aku beli kau cash k!!
Pon..pon..pon..pon..pon..!!!
kereta kecil ku berbunyi..
Marilah adeq mari naik..
Marilah kita ke sekolah….
Ekhem,,,belum masanya nak menjadi driver sepenuh masa sebabnya..Aku terkandas dalam test kereta kali ini..Ok!!Fine..mungkin salah aku..sebab aku sekarang kurang focus..Aku tak dapat nak beri perhatian dengan sesuatu benda…Bulan 4 nie la..memang serabut kepala…macam macam problem nak terjadi…huh!!Biasalah tu…nama pun hidup didunia…jangan mengalah ye…!!buat dengan lebih baik pada masa akan datang tau!!Janji dengan diri sendiri…:-)
Ok..ok..ok..Masa nak test tu..bukan main lagi..cool jerr dah naik kereta tu..selawat bagai…yang macam bonggoknya tu..boleh pulak..handbrek tu payah sangat nak turun..Mujur ada seorang pak cik tu tolong aku..Ok!!JpJ tu kata..Naik…Aku pun naik..Alhamdulillah..Bukit aku lepas dengan percubaan yang pertama…JpJ waktu tu bagi can buat sampai 2 kali..fail jugak 2 kali tu dia mintak turun..hm….pergi parking..aku dah masuk kereta dah..cantik jer masuk dalam kotak parking tu..tapi..yang budushnya…bila nak keluar…aku salah pusing..aku tak pusing habis..sengal la kau nie lailatul….nak undur undur dah tak boleh…akhirnya..Aku terlanggar tiang pertama tu..hm,,apa lagi..Aku berhenti..JPJ tu suruh keluar..Time tu..Hanya tuhan jer yang tahu..Aku punya hati dan perasaan…menangis dalam hati..nak menangis depan orang aku malu..hihi..
Ok..Bahagian jalan raya..Alhamdulillah aku dapat jpj yang best..memang semua orang nak dengan dia..tetapi..kena tang aku jer..macam celaka???ke memang aku nie selalu bernasib malang????Aku rasa rendah diri gila la…Bila dia suruh turun kereta tu….memang macam sial la kan….
Tapi yang kelakar…Aku berani berborak dengan dia..aku tanya ar…best tak jadi jpj…dia jawab bagai..pah tu…mungkin dia dah boring dengan aku kot..dia siap main game lagi dalam kereta…tapi ada satu part tu…Aku puji dia..memang muka dia macam amy search…So,,aku pun kata la…encik,,muka cik macam amy search la..Nak tanda tangan boleh…huh!!Macam sial..dia tolak markah aku…kalau korang macam mana??Kau puji nie…tapi..dia tolak markah aku???hmmmm..sabar jer la…Ok ar..aku bawak kereta…orang lain bawak 20minit jerr..aku ha…sampai 40 minit..jalan bukan jauh pun…tapi…yang macam bangangnya…Dah nak sampai lagi bpe meter jer…..tapi ada bukit..dan selekoh tajam…nak naik bukit tu la fail tu..sepatutnya pakai gear 2..aku gi pakai gear 4.. kereta berat..so,,kereta tak naik…kereta terundur..mujur tak terlanggar kereta belakang…huhh!!!kereta belakang dah pin…masa tu la..hancurnya harapan aku….meleleh jugak la air mata..tapi aku kesat balik ar….dah sampai tu…dia komen itu ini..itu ini..huh!!kau ingat aku nak dengar ke????Tapi..memang betul la kau kata tu ,encik….keluar dari kereta tu..aku ucap terima kasih..Aku hempas pintu atas kemenangan aku kerana tewas menjadi pemandu..lepas tu…cikgu yang ajar aku tu tanya la..macam mana boleh fail??Awak bawak kereta ok..sume…Dah tu…Aku tak de gelabah de..Cuma aku rasa takut jerrr…nak fail nak buat macam mana…balik tu..Kakak aku tanya??Macam mana??Ok tak???aku kata la..TAK!!!FAIL…hm,,apa lagi..dia membebel la macam mak nenek..Ye..ye..aku tahu..Kak yang dulu sekali jer ambil benda tu..tak payah nak ulang ulang…dah la kita sakit hati…kena drop drop kan lagi…memang menangis la kan..tapi..Aku tak nangis depan dia..Malu seh...dah la kalah nak menangis..Aku rasa lagi takut nak retest balik kereta tu…Lepas balik dari pLKN nanti lah aku repeat balik…Hati tengah sedih lagi nie…sabtu tu…QTI motor…bahagian 2..aku ok..tapi cuak jugak nak naik titi dengan brek kecemasan tu…takut salah step boleh jatuh dari motor..kaki aku bukan sampai pun..tapi Alhamdulillah..Aku boleh buat masa tu…jalan raya..Aku kena belajar lagi..banyak mistake wok…dikirakan dah fail..tapi pak cik tu kata..lulus je la..huh!!Aku dah cuak nie…28 april nie jpj motor pulak…
Aku berjanji dengan diri aku..Aku lulus aku nak beli motor..kalau fail..aku tak akan repeat lagi…I swear!!!!!!!Aku nekad!!!Aku PASTI BOLEH BUAT!!!!!!!