My protection!

Dear Dairy:Saya ada Cerita..


Arghhhh!!Baru bangun dari tidur yang lena..Padan Muka tidur lewat lagi..Bangun pun dah lewat…

Eh!!Hai,,Bloggers dan Slient Reader..Saya Ada 2 story untuk entry kali..

Dua puluh dua Hari bulan sepuluh dua ribu sebelas Hari tu pergi merisik untuk Along..
Sebelum pergi merisik tu..Along Tanya kat aku.. “betul ke Along nak pergi merisik orang nih??”Hisyh,,boleh pulak dia buat buat tak sodar….Aiyak!!

Sebelum nak pergi..
Rombongan Pihak Kami..

Buah Tangan Dan Cincin Merisik Merangkap Bertunang
Adeq beradik Aku semua balik..Walaupun Pergi merisik hanya ala Kadar..Ala ala koboi..Merisik atas kuda jerrr..Tapi..semuanya berjalan dengan lancar..Plan diaorang nak Kahwin 27/11/2011..bersamaan 1 Muharram..ow!!Aku sudah planning nak tempah baju..Agak agak siapa lagi vogue??pengantin ke aku??haha

Hm,,Cerita pasal Along aku nih..Dia nie..Banyak kali putus cinta..Putus tunang…Disebabkan putus cinta punya pasal..Dari Rocker jadi Alim Ulamak..Dari  Alim Ulamak jadi Rocker Balik..Aiyakk!!Itu semua penangan cinta..Ingat perempuan je ke kalau putus cinta frust tertonggeng..Lelaki pun sama….!!Lagi lagi in relationship dah lama..Bila dah saat saat nak Kahwin tetiba Putus dan musnah segalanya..sedihkan..hmmm~

Hope:
Along:Dapat Jaga Hubungan nih dengan baik..Tinggal sebulan je lagi..Panas baran kurangkan..Kalau boleh lesapkan dari tubuh badan..Planning Baik baik..Kalau boleh biarlah kali nie kali yang terakhir..

Bakal Kak Yong:Sabar dengan Along nie..Jangan suka mengkritik tetapi bagi semangat dekat Along nie..Itu sebab Kaum Hawa dijadikan Dari tulang rusuk kaum Adam..Sebab dia nak bagi sokongan..

* Bakal Pengantin tak ada gambar.....Kahwin Nanti baru boleh Klik gambar..Siapa nak pinjamkan kamera dsLr dekat aku??sila angkat tangan!!

Cerita Kedua..Keesokkan harinya..Angah Ajak balik Seri Menanti(kampong Belah Ayah)..Nak jumpa Mak Teh..Nak cari Gambar Atuk..Nak tunjukkan dekat Anak anaknya..Aku Sendiri tak pernah jumpa Atuk..Kesian Aku..Semua benda Aku tak de…Huhu
Pergi Ziarah kubur Atuk Apak dengan Uwan..
Ini Uwan...

Ini Atuk..
Nama Atuk Aku..Abdul Wahab Bin Dayan..Nama Uwan pulak Mariam Binti Sihi(Acong)..Atuk Orang Pahang Uwan orang Seri Menanti..Rupa atuk Ada sorang je warisnya..Pak Ngah..Pak Ngah pun Dah lama Pergi menghadap Ilahi..So,,Seriusly,,Aku tak pernah tengok rupa atuk..Kalau muka Uwan..Ramai pulak yang copy right and protected..Kebanyakkan Ramai ikut Rupa Uwan..Ayah aku pun Ikut rupa Uwan…

Lepas je..tunjuk tunjuk gambar tu..Pergi Istana Seri Menanti..Walaupun Aku selalu jugak balik Seri Menanti..Tetapi Aku tak pernah jejak kaki pergi Istana Seri Menanti..Tak banyak gambar dapat tangkap..Sebab Kamera aku pun 2.0mp je…So,,Mana cantek sangat..
|
|
|
V
Istana Lama Seri Menanti..

Itu Abang Ngah Saya..

Klik!!Klik!!Klik!!
Sebelum Nak masuk Kena tulis dekat buku Pelawat dulu..
Kalau dulu..Dengar dengar cerita..Orang ramai tak boleh naik sampai ke tingkat 4..Sebab dia..Aku sendiri tak tahu.. Sekarang dah boleh naik atas tu..Bukan ada apa apa..Cuma ada Gambar Dan keterangan pasal Tingkat tu..Tangga nak naik tu..Perghh!!Curam dan sangat bahaya…Kalau jatuh boleh patah kaki ow…!! Ha,,Yang tak boleh bla tu..Aku salah Fakta pasal Adat Perpatih..Masa Aku Final Exam Hari tu..Aku tulis Berasal dari Sumetera Utara..Sedangkan Sumetera Barat…Abih la..Kalau dah salah Faktakan..huhu
|
|
|
v
Koleksi Yang sempat di ambil..
Ini Kak Lang Saya..Di lagi Hot dari saya..

laluan dalam Istana..

See Abang Ngah Dengan Kakak Khusyuk Membaca..

Ini Apa??Search Google kalau tak tahu ey..

View dari tingkat 4


Pusing pusing..Lepas tu..B.A.L.I.K..

Sekian~

Trutly By:
Leyla~