My protection!

Teriak!!Final Exam sudah habis!!


Assalammualaikum,,Hai silent reader..Hari nih 19/10/2011..Bersamaan hari rabu..Maka itu,,Diisytiharkan PEPERIKSAAN TELAH TAMAT..Final Exam untuk tahun 2011 telah pun tamat..Dengan ini..Diisytiharkan bahawasanya holiday telah pun tiba…Hahaha(hatiku sungguh gumbira!!)

Konklusinya,,peperiksaan kali ini…
(hee~Belum Ada pendahuluan..Belum ada isi atau sewaktu dengannya…Tetiba dah masuk kesimpulan…hai,,cikgu mana yang ajar kau BM nih Lailatul….!!)
Ok..Ok..!!Kertas yang paling aku rasa..Aku down..down..down untuk jawab ialah MUET dan Pengajian Am..Wow!!Boleh tahan..Banyak soalan yang aku main hentam..Dah la..Kedua dua subjek tu penting…hisy!!Lailatul..Bagaimana mahu dapat 4 flat nih??
Kalau nak cerita pasal MUET..Hm,,Dikirakan Keempat empat kertas peperiksaan tu..Semuanya aku tak boleh jawab….Apa lagi..Nak nangis lettu..Watlek dulu..Next year masih ada masa untuk memperbaiki segalanya!!!!!!

Cerita pulak Pasal Pengajian Am..Kertas 1..Nak confident dapat 30 ke atas tu idak lah..Tapi..Bawah 30 /60 tu..InsyaAllah..Hee~Final Kali nie…Sah sah aku tak target apa apa..Budak budak kelas aku..Nampak bersemangat…Semuanya bersaing nak dapatkan yang terbaik..Aku…??Hm,,Ontah lah..Den pun tak tahu..Kenapa sendi sendi nie malas sungguh nak membaca buku…Pengajian Am Kertas 2..Hampeh…Sangat sangat lah hampeh..Esei yang markahnya 50 tu..Aku tak usik…Nampak na..Aku tak faham soalan tu…hmmm~

Subjek yang aku Target..Markah tinggi sikit..BM dan Sejarah..Tapi..Dari cara aku jawab soalan tu..Aku rasa aku kecundang di tengah jalan..Sebab aku boleh lupa fakta…Masa nak jawab kertas Sejarah..Then,,Tak banyak idea yang boleh aku tulis dalam test pad 80gsm aku tuh!!Sedih tau!!
BM pulak..Kertas 1..Nak kata senang tu..idak lah..tapi..boleh tahan la..Mencabar soalan tu…30/60 soalan keluar Fonologi…Perghh!!penat kottt mulut aku..Bm Kertas 2 pulak..Kalau Lailatul nih tak merepek dalam penulisan tak sah kan..Hm,,Nantilah..Cikgu bagi balik kertas tu..Nak dengar apa komen dia..haha~

Pengajian Perniagaan..Hm,,Kertas nie..ouch!!Co cweet like teacher..Aumm..ahaha~
Dalam banyak banyak subjek yang aku ambil nih..Hee~Tak banyak pun..Hanya 5 subjek je kot…Subjek PP nih la yang paling aku tak suka..Sebab aku rasa gila nak baca buku tu…Tapi..Bila aku tengok balik..Kalau focus..Aku boleh buat..Yeah!!
“Jika kau fikir kau boleh..Ku yakin Kau boleh melakukan!!!”
Apa yang menariknya PP nie ialah Cikgu yang mengajar..Iaitu cikgu Zariah..Cantik bebenor cikgu I tuu…Tapi,,Rahman kata..Biasa je..!!(tanda soal??Mata dia ada masalah ke??)
Tapi..Peperiksaan pp untuk Final nie..Boleh tahan senang dan susah..huwawa~
Aku tak pernah sungguh sungguh buat sesuatu..Haiyak!!Bahayakan..Hmm~

18/10/2011..Ada Post Motem Trial STPM 2011..Cuak gila kot!!Kalau 2011 Kementerian target PNGK 2.45 dan sekolah target PNGK 2.47..Tahun 2012??Target STPM 2012..PNGK 2.70 eh??Amacam??Ada Bran Calon calon STPM 2012??Haha~
SMK.Seri Pagi…Terbaikkkk!!Penyumbang kepada PNGK Negeri Sembilan..Trial dapat PNGK 2.59..Melepasi Target..Hope..Senior senior tahun nie..Kekalkan pencapaian ini ok!!
Ketua Sektor PPD..Ada bagi nasihat sikit nih kengkawan…
*Otak kita boleh menyimpan data Lebih banyak berbanding 120 PC Komputer..Gunakan Sebaik baik mungkin otak kita..
*Dalam kehidupan kita,Kita haruslah bersederhana..Maka itu,,Sederhana bagi kita ialah 100 peratus..Jangan melebihi atau berkurangan..Oleh itu,,Kita kena target peperiksaan kita dapat 100%!!
*Dalam Diri kita..Kita Mestilah menetapkan Nilai/Akhlak/Adab yang positif sebanyak 80%..Manakala,,Ilmu dan kemahiran sebanyak 20%..Jika kita ada 100% ini..Maka,,Kejayaan pasti milik kita!!

Oklah!!Setakat ini je kot…Nanti Update lagi..
Sekian~
Yang Ikhlas
Leyla~