My protection!

Edisi "Oh!Lelaki"By cik leyla...


Salam..Hari ini aku nak story sikit pasal..edisi “Oh!Lelaki” by cik Laila..Bukan nak menjatuhkan martabat sang arjuna..Tapi,,Nak bagitahu jer betapa aku geramnya dengan lelaki lelaki yang jenis dot..dot..dot..
Opss!!Nanti la dulu..Jangan ar cerita lebih lebih..Kita mukadimah dulu boleh kan??haha
Aku pergi mana mana je..Mesti jumpa lelaki lelaki sebegini..

Ok Ok..Tanpa buang masa aku cerita satu persatu “Oh!Lelaki”Dari hujung rambut hingga hujung kaki…heeeee~Sebelum tu..Bagi kaum adam..Korang diam lah…Aku nak story jer…cool sikit k!!

Firstly,,RAMBUT..Bagi aku en..Aku suka betul kalau lelaki rambut pacak…Kalau boleh pacak macam Zaquan Adha..Bagi aku..Pacak macam dia boleh diketogorikan sebagai smart..Tak caya..Cuba buat ye sang lelaki…Tetapi..Ha,,,Muka dah la kurang lawa pah tu rambut selepet je..Adoyai!!bencinya aku tengok..Walaupun korang akan kata.. “Ada aku kesah”..Korang kena gak kesah…Dah la selepet je…Banyak kelimomo..Gila kau ye..Agak agak ada kutu bersepah sepah..eee~Pengotornya lelaki jenis macam nie…Wek!!Muntah di buatnya!!!Aku faham..Lelaki ada style tersendiri…Tapi jangan lah sampai kebersihan tak dipelihara..hish3~~Ha,,Nak tahu tak??Aku paling suka kalau rambut lelaki tu boleh nampakkan muka dia menjadi bentuk love..Tak semua lelaki akan dapat potongan rambut seakan akan bentuk love…

Kedua..BILIK TIDUR!!!Mak ai..Nie kandang kucing ke bilik nie,,bang??!!!Bapak ar…Aku paling tak suka masuk bilik lelaki terutamanya bilik abang abang aku..Kalau diaorang tidur aku nak kejut kan aku jerit jer…Aku ketuk pintu tu macam nak pecah..Kalau tak bangun jugak..lantak kau lah..aku tak akan masuk bilik kau ye,, bang!!!Kadang kadang tu kan..Lelaki boleh pulak tidur dalam suasana macam tu..dengan bau hapak dia..Perghh!!Aku rasa nak sembur febrezzz jerr..Kasi wangi..Lagi lagi lelaki yang merokok dalam bilik..Macam bonggok bau dia…busuk!!!rasa macam nak kena buat CPR!!(Nafas dekat Mulut)..Dengan baju sepah sepah..Entah yang mana dah basuh entah mana yang belum basuh..Berlonggok satu tempat..EEE~Pengotor!!!sampai sependar pun dah berlubang lubang ada lagi dekat bawah katil..Teruknya kau!!!Tak di nafikan..perempuan pun ada perangai macam nie…susah hidup macam tu..Diri sendiri tak terurus nak uruskan orang lain..Podah!!macam mana nak kahwin nie????

Ketiga!!ROKOK..Perghh!!Aku nie anti rokok..Memang aku rasa nak pengsan jer kalau bau rokok..Lagi lagi pergi kedai makan…sana sini asap rokok tu melayang layang serta membawa banyak penyakit kepada penghidunya…Memang tak punya perasaan betul kalau rokok dekat tempat awam..Celakak bagi orang sebegini..Ingat tempat dia sorang gaknya..Tapi,,,taniah kepada lelaki yang tak merokok!!Clap you hand sendiri…heeeee~

Ketiga!! BAJU..Bagi aku..Lelaki yang suka pakai baju kemeja lagi menarik,,tertarik..Kau memang d’bommm!!Tapi,,Jangan ar beli dekat bundle..Paling aku menyampah lelaki beli dekat bundle..Tah orang yang pernah pakai baju tu ada kurap ke panau ke..Kau pun main besalah je..eeee~Geli aku hai!!!Tapi,,,Kalau T-shirt..Mesti ada kolar..Baru la handsome wok!!!kalau kau pakai baju T-Shirt tak berkolar pergi mandi laut boleh lah…Nie nak kua jalan jalan pakai macam tu…Tak sukanya aku…Tapi,,,Ada gak yang pakai T-Shirt yang tak berkolar nie handsome…Itu tak di nafikan!!!Kalau nak beli..pergilah cari ada jenama sikit..contohnya,,Hazard,,Durban,,Orlando..Bukan mahal mana pun..Satu baju RM 70..murahkan…Paling cikai pun..cheetah ada,,Wing ada,,Blue tom ada..Uish!!Macam macam..Tapi di nasihatkan jangan beli baju jenama playboy..Setia sikit yep!!

Keempat!!CAP!!Tak ramai lelaki yang pakai cap sesuai..Bagi aku..Bagi lelaki yang badan besar..Cap tu mesti ke depan..Tapi,,Bagi lelaki yang kurus serta handsome..cap tu sesuai ke belakang..Memang aku suka..Rasa nak gigit jerr lelaki macam nie..haha
Opss!!Sebetulnya…Lelaki yang jaga rambut tak akan pakai cap!!Ego tinggi kau ye,,bang!!!

Kelima!!KASUT..Beli la..Nike ke..Adidas ke..puma ke..opss!!Maaf ye..aku tak suka converse..Tak cantik…Tapi sapa sapa yang beli,,beli lah yang ori..
Kalau seliper..Crocodile tu kelakar lah..kasut tu bagi orang badan besar je pakai..Kalau lelaki cikai sangat..Beli jer la selipar Tiket tu..Baru RM10..Banyak gak yang cantik cantik..
Kasut..Beli mahal mahal pun ada dekat bawah kaki jugak!!!

Keenam!!SELUAR..Paling pantang tengok lelaki pakai seluar lusuh lusuh ..seolah olah seluar tu dah pakai selama 10 tahun..Then,,Nampak lurah..Nampak bozer yang dah koyak tu..saja jer nak tayang warna sependar..bonggok!!!bukan Faveret aku lah tengok lelaki pakai seluar macam tu..Nak pakai seluar jeans..Dekat pasar malam murah murah..Tu pun kalau tak mampu beli dekat ori shop dia misalnya Edwin dekat seremban tu..levis,,Lee dan lain lain…Tak suka kalau lelaki pakai seluar pendek..Lagi lagi dia nie jenis kaki motor..Bang oi..tercalar kaki kau dah tak cantik dah..Better si kaki motor nie pakai seluar jeans..Safety sikit!!pakai seluar pendek..Kalau kaki tak berbulu bulu ok gak ..nie..ish3!!!

Ketujuh!!GAYA..Don’t be a poyo men..Pantang aku hai…!!Cool sikit…

Kelapan!!CARA JALAN..Jangan jalan Nampak bongkok..Tapi,,Jangan pulak over jalan seolah olah mendabik dada..cuba jalan cool sikit….

Kesembilan!!KELAKUAN..Baik,,Sopan santun,,Patuh ajaran agama..Yang positif mesti lah ada untuk lelaki macho!!

Kesepuluh!!KUKU..yang nie aku respect sikit..Entah kenapa lelaki yang aku kenal paling suka jaga kuku..Pendek jer kuku dowang..haha:)..Tapi kan..ada jugak..lelaki yang tak reti jaga kuku..kotor gilak..macam kerja dekat bengkel motor pulak..pergi la hai cuci tangan kau pakai life bouy kaler merah..tak ade lah bacteria dan kekotoran lagi..cehh!!pengotor pulak bila kenangkan ada ar sorang mamat nie..jual burger..Dah lah tangan kiri pegang rokok then tangan kanan pulak sedang khusyuk masak burger tu..Tiba tiba aku tengok kuku dia..perghh!!kotor..hitam legam..wekkkk!!!!So,,hati hati ye nak  beli burger lepas nie..haha:)mesti korang pikir dua tiga kali nak beli an..haha

Kesebelas!!MISAI DAN JANGGUT..paling pantang aku tengok lelaki ada misai dan ada janggut..aku rasa lelaki tu tak kemas..Kalau ayah aku ada janggut cepat cepat dia pergi cukur sebab dia tahu anak dia nie tak suka tengok dia berjanggut..haha
Lelaki yang ada misai adalah lelaki gatal..Fakta dari cik Laila ye..haha

Keduabelas!!CERMIN MATA..Aku suka tengok lelaki pakai cermin mata..Tapi,,Aku tak suka tengok lelaki pakai contact lens ataupun cermin mata hitam..Kalau pakai contact lens tu..nampak gedik jer..bajet macam metroseksual la sangat..macam gay ada lah..kah kah kah!!
Kalau pakai cermin mata hitam..Kalau cuaca panas ok la jugak..nie ha..tengah tengah gelap pergi pakai..menggong kau ye,,bang!!!Bukan febret aku tengok lelaki pakai cermin mata hitam..Sebab aku nak tengok lah macam mana mata dia..Romantik ke tak??Sepet ke tak??Ke buntang jerrrr….nak tengok..tapi better tak payah pakai lah cermin mata hitam tu..tapi cermin mata jer ok….

Ketigabelas!!KETINGGIAN,,aku tak kesah kau pendek ke kau tinggi…Asal kaki kau sampai nak tekan calsh kereta..Sebab  bagi aku..Lelaki yang pandai dan bajet bawak kereta manual macho..kuang kuang kuang…Ok!!!Pernah tengok Tam si pelakon tu tak??Dia handsome pe walaupun dia rendah…Kalau tinggi sangat aku benci gak..Nanti aku jadi bahan usikan diaorang..Bajet la tu..kononnya awak lagi tinggi daripada kita…lagi lagi kita punya kepala just dekat dada awak..See!!Tinggi kan awak tu..Biar lah sedang sedang jer..dalam 160 hingga 175 cm..Tinggi tinggi susah nak kiss..kah kah kah!!

Terakhir..BADAN..tak perlulah sasa kebenor like malik nor tu..Gila kau..Aku tak suka langsung tengok lelaki yang punya mascle macam tu..Biasa biasa dah lah..macam iqram dizly si pakwe laila tu ke…haha
(perasan kau)..macam anuar zain tu ke..Ok ar gak..boleh jadi pelindung dari orang jahat sudah mencukupi..hah!!Penat pulak aku berceloteh pasal badan lelaki..kuang kuang kuang!!!

Baiklah..Cukup sampai disini,..Karang si kaum Adam kata aku kutuk diaorang pulak..Sedangkan tak pun..Aku Cuma bagitahu apa yang aku nampak dengan pancaindera aku jer…Yang baik di jadikan teladan..Yang tak baik harap di maafkan ye..Then,,jangan pulak ikut…Nasihat aku untuk edisi “Oh!Lelaki” nie..Jaga kebersihan..Bersih itu separuh daripada iman..Jaga penampilan.. Penampilan mencerminkan diri individu..
Sekian~