My protection!

saya budak baru belajar..


Salam..
Hari nie nak story sikit..Pasal first time belajar kereta dan motor..
Ok..Aku story kereta dulu k..

Opppsss..Sebelum tu..Aku nak wish Happy Birthday dekat Suzie Ellyani Bt.Zainal..
Nak Nyanyi boleh tak??
Satu..Dua..Tiga..

Happy Birthday to you..
Happy Birthday to you..
Happy Birthday to Suzie..
Happy Birthday to you..
“Hai,,Suzie..Welcome to the club sweet Eightteen ye!!Semoga panjang umur..Dimurahkan rezeki..Dan diberkati oleh Nya ya..Aku sayang kau tau..Muahh!!”

Ok!!Cukup..Semperna hari ahad bersamaan 06/03/2011..Awal anak dara nie bangun untuk menuju ke sekolah memandu..heee~Pukul 6.30am sudah bangun..Siap punya siap dah pukul 7.30am..Memang tak sempat nak kemas rumah..Maknanya,,itu kerja kamu ya,,Kak Yang!!^___^
Orait!!Pukul 7.40am macam tu..Cikgu yang bakal ajar aku pun datang untuk menjemput puteri nie..Eceh!!Ok!Nama cikgu tu Cikgu Netta!!Naik kereta dia terus menuju ke inmaju(school driving)..Sampai jer dekat situ..Cikgu suruh turun..Alamak!!Nervous siut!!Aku turutkan jugak..Dia ajar macam mana nak mula naik kenderaan..Sebagai umat islam..Baca doa itu penting..hihi….
Second,,Betulkan kedudukan kerusi..Aku tarik kerusi tu sampai ke depan..Then,,Betulkan penyandar kerusi tu tapi masalahnya penyadar kerusi tu tak boleh nak betulkan..Well,,kereta kancil yang sudah lama..semuanya tak best!!
Masalah sekarang nie..Bapak terhina apabila kaki aku tak sampai nak pijak calsh..So,,terpaksa letak bantal dekat penyadar kerusi..Gila betul!!pendek sangat..huhu-___-!!Cerita dekat Kak Yang Balik tu..Dia punya tergelak sekuat kuat hati..terguling guling..kiri ke kanan..kanan ke kiri dekat atas kerusi..bengong!!Siap kata aku like panda..Suka hati anda ya gelakkan saya!!Ergghhh!!Siap story lagi dekat ayah..Ish ish..sedih betul!!

Sudah sudah..Lepas tu..Pakai tali pingang untuk keselamatan..then,,betulkan cermin sisi kedua dua belah..dan cermin untuk lihat belakang..Tekan signal kiri kanan..kanan bawah..kiri atas..tengah tengah lampu..then see see ada air wiper tak..main wiper..kut kut tak berfungsi pulakkan..Bunyi hon..dan lampu kecemasan..huh!!semua tu 10 markah ye..Jangan lupa ya cik Laila..

Seterusnya,,hee~Cara cara masuk gear bagi kereta manual..tekan clash nak start enjin kalau hand brek jatuh..tapi kalau tak..jangan gatal gatal ya..Start enjin..tekan hand brek..tekan clash..masukkan gear 1..pastu jalan larrr…Round round satu inmaju tu..terus ke jalan raya..Perghh!!satu pengalaman yang menarik..haha .,.

Orait..Cikgu suruh turun then cikgu bawa ke bukit..Cikgu ajar itu ini tentang nak naik bukit..
Cara caranya..
-masukkan gear 1..
-lepaskan calsh
-Tekan minyak
-Naik la bukit tu..
-Tayar depan betul betul kena dekat garisan kuning..
-Tekan calsh brek..then,free gear..then,,Tarik hand brek..
-Angkat tangan..
-Lepas tu..
-Tekan Calsh..Tekan minyak pelahan lahan..then,,turunkan hand brek..
-turun dari situ terus ke parking..
Masa di ambil selama 3 minit ye,,Adik…!!
Macam tu kottttttttt…..Maaf saya budak baru belajar!!!
Parking dengan 3 penjuru tu aku tak pas lagi..heeeee~tak cukup jari nak kira berapa banyak kalinya mati enjin..haha
Yang kelakar tu..terlanggar tiang..jatuh tiang tu..panik dibuatnya..haha(paling sengal)
Hm,,ada 3 kali lagi nak belajar..21/04/2011..test jpj..
OPPPPSSS!!PELAJAR SEDANG MEMANDU DI HADAPAN..


Motor pulak..
Aku berjaya naik titi..Dek angkara Amoi tu keding dia boleh buat..Kenapa aku yang besar bak belon nie tak boleh buat pulakkan..So,,Satu cabaran untuk aku tu..Aku cuba juga..Akhirnya,,aku berjaya..Alhamdulillah..Brek Kecemasan je belum pas lagi..haha
Yang kelakar tu an..Motor dekat situ mesti anti dengan aku..Mesti payah nak start..Mengong betul:)
Start start tak boleh..sampai Sir yang ajar tu kata “Dik,,Kau ingat tu basikal ke??Kau turun..Start la dari kanan”..Aku pun senyum je..Padahal,,hati dah berapi api dah dekat situ..Tapi sabar je..haha
Habis belajar tu..Yang bengong nya..Sir Cina tu kata “You agak agak bergoyang bawak motor..Jangan takut”Huh!!Nie lagi sorang!!Macam tahu tahu jerr aku memang cuak bawak motor dek kerana peristiwa tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu………………..Malas dah aku nak ingat balik..Yang pasti aku boleh lakukan…o’yeah!!!!

Ok larrrrrrrrrrrrr..Sory..story sudah lapuk..Malas nak update..jari aku lengguh lengguh..!!
Sekian!!