My protection!

Kursus CVTEC


Salam to all..
26/2/2011 hari tu aku pergi kursus..Kursus Colour Vibration Therapy..Kursus berkaitan dengan perubatan alternative..atau dalam bahasa omputehnya..(alternative medical)..
Dengan bangganya aku pun dah ada sijil asas dalam bidang perubatan alternative ini..
Ok!!untuk kali ini..Aku nak berkongsi sedikit ilmu kepada pembaca pembaca yang sudi membaca dan membuka belog Lailatul Badriah ini..Ucapan Terima kasih di hulurkan!
Tanpa membuang masa..Aku nak start cerita dan didahului dengan
Bismillahirahmanirahim..

Tajuk:Gula.

Gula sucrose atau gula tebu amat sesuai untuk kehidupan di negara Malaysia..Sesuai dengan musim yang ada di Negara kita ini..Tanpa kita sedari,Kita dicipta daripada gula pada sel sel yang ada dalam darah kita.Terdapat 6 unsur dalam alam semesta iaitu oksigen,hydrogen,karbon,nitrogen,sulfur dan fosfor yang dikelilingi oleh gula.

Selain itu,Sulfur(belerang) dapat menangkap kuman.Sekirannya ada luka di anggota badan,madu boleh merawat luka tersebut..Hal ini disebabkan gula yang ada dalam madu itu merupakan tentera yang boleh menghapuskan luka.Gula juga boleh membawa isyarat penting,misalnya boleh mencipta ubat untuk hati dan otak.Pada simboliknya,penglihatan dan pendengaran dapat mempengaruhi otak manakala hati itu ada iman dan ada magnetic.Adakah anda tahu,jin akan serang manusia dari otak atau di hati..?Dari jawapan saya,jin akan serang manusia dari otak bukan dari hati kerana hati ada iman dan ada magnetic yang tidak boleh ditembus oleh jin tersebut.Manakala,Tonik untuk otak adalah gula.Tanpa gula, otak tidak dapat berfungsi dan mudah letih.Selain itu,Gula juga mampu menghilangkan depresi(kemurungan).Bagi depresi(kemurungan),doktor bagi perubatan moden akan memberikan ubat sejenis dadah kepada pesakit depresi ini.Hal ini,akan memburukkan keadaan pesakit tersebut atau ianya hanya sembuh untuk sementara waktu sahaja.Oleh itu,Pesakit tersebut haruslah mengambil gula untuk menghilangkan depresinya.Justeru itu,Gula turut mampu membunuh bacteria yang ada dalam usus manusia.Misalnya,Rawatan cirit birit boleh dirawat dengan madu.

Seterusnya,Gula mampu membuatkan kita menjadi seorang yang bijaksana.Disamping dapat mengembalikan tenaga.Jika seeorang keletihan,Orang itu boleh mengambil gula untuk mengembalikan tenaganya semula sejurus gula dapat memberi tenaga untuk berfikir.

Madu dan kurma merupakan keberkatan.Jika kita ternampak tebuan membuat sarang di rumah kita,itu merupakan satu keberkatan yang tuhan berikan kepada kita.Hal ini,menunjukkan kita mempunyai hati yang ikhlas dan baik.Selain  rezeki akan tiba kepada kita.Sabda Rasullulah “Tiada kelaparanlah didalam rumah itu apabila ada madu dan kurma”..

Madu yang asli ditakuti oleh semut kerana didalam badan semut banyak asid yang akan membunuhnya apabila makan madu tersebut.Walaubagaimana pun fakta mengatakan semut tidak takut dengan madu yang asli tetapi cuba kita kaji semula adakah semut itu takut ataupun tidak dengan madu asli??Dari saikologinya,semut amat takut dengan madu asli kerana madu dapat menghapuskan asid..Manakala semut perlukan asid untuk terus hidup.

Tip:Rendam Baju dalam gula.Hal ini akan mengekalkan fabric tersebut untuk bertahan lebih lama.Selain menambahkan kelembutan kain tersebut.

Tip:Ambil gula untuk mengantikan ubat tahan sakit.kalau tak percaya cuba try k!!

Tip:Jangan sedekah pisang kepada orang.Orang yang kencing  manis dinasihatkan tidak mengambil pisang.Jika ingin makan pisang..Ambillah pisang Embun kerana ia banyak khasiat dan kebaikan di dalamnya.

Tip:Gula buat minuman dengan ais.Misalnya TehO’ ais..

Tip:Bagi orang yang menghidapi penyakit kencing manis tidak seharusnya takut untuk makan makanan yang ada gula sebaliknya ambillah gula untuk merawat penyakit tersebut.



Tajuk:Garam.

Asid yang banyak didalam badan terutamanya di dalam usus membuatkan otak tidak dapat berfikir dengan baik.Asid bertambah dengan banyak apabila kita sedang sedih atau mengalami perasaan pilu,trauma atau hilang semangat.Selain itu,elakkan mengambil makanan yang mengandungi banyak asid misalnya makanan yang masam seperti jeruk dan sebagainya.

Oleh yang demikian,asid boleh dihapuskan dengan mengambil garam pada setiap pagi bagi membantu enzyme menjadi aktif.Garam dapat membuat otak cerdik dan pintar selain dapat mengimbangi darah didalam badan.Justeru,garam dapat merawat hati melalui enzyme.Mengikut istilah..Garam dapat membina enzyme dengan hati nurani dan akan diproses dengan akal maka ia akan menjadi ilmu kepada kita..Mungkin ianya tidak faham berkaitan hati nurani ini..Tetapi inilah realitinya..Dari segi sains pula,Garam medan medan magnetic yang boleh menjana elektrik..

Tajuk tajuk lain pula..

=Penglihatan melihat warna.Kita dapat melihat warna disekeliling kita kerana kita celik dan tidak buta warna.Lain pula orang yang buta hati disebabkan lawan ibu bapa,lawan tuhan seperti menyembah barhala dan sebagainya..Kita juga haruslah berniat dengan hati nurani yang ikhlas dan jangan sekali kali kita ada sifat negetif didalam diri kita..Kita haruslah menjaga hati..Oleh itu,Garam dan gula dapat memintas hasutan hati yang jahat.
=Dari segi pemakanan..Jika kita inginkan masakan kita menjadi sedap..Kita kacaukannya ke kanan misalnya lauk,nasi,air dan sebagainya.
=Kita janganlah minum air yang tidak bergoncang misalnya kita masuk hutan..Kita tidak Nampak air didalam hutan tersebut.Tetapi kita terlihat ada tapak gajah dan didalamnya ada air lalu kita minum air itu..Maka kita akan mendapat penyakit ataupun racun yang akan masuk ke dalam badan kita.
=Air yang kita hendak minum haruslah di goncang dan berniat dengan ikhlas selain puji air dengan hati Nurani yang baik.
=Pagi pagi ambil garam sebelum gosok gigi ataupun sebelum makan dan ambil sayur sayuran pada waktu pagi.
Makan bermula dengan manisan misalnya buah buahan.
Petang,buka puasa..Kurma dengan air kosong.
Malam,ambil madu untuk rawatan usus.
=Tip:Makanlah beramai ramai dan elakkan makan seorang diri kerana cara ini dapat membantu mengurangkan stress.

Ok ok!!itu je yang boleh dikongsi..kalau nak tahu lebih lanjut tanyalah aku..

Buah cempedak diluar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Saya budak baru belajar,
Kalau salah tolong tunjukkan!!

Tidak salah orang yang tidak belajar Biologi,fizik atau kimia ingin mengetahui ilmu dalam bidang sains yang cukup luas ini kerana ilmu itu tidak kira untuk sesiapa sahaja.Bak kata pepatah
“Menuntut ilmu biarlah sampai ke Negara China”

Sekian..!!