My protection!

kayakinan diri..


Salam..
Hari ini aku nak berkongsi masalah yang aku hadapi dalam kehidupan aku..Mungkin semua orang pernah merasakan apa yang aku rasa..Masalah yang sering menganggu kehidupan manusia iaitu
Hilang Keyakinan Diri..

Aku rasa bila aku hendak buat keputusan,ada ujian,ada masalah aku tak tahu mana perginya keyakinan tu..Sometimes,,I need somebody caring me..Take care my feel and always inside me for give their support..Siapa orang orang ini??
*Esp.My father..Keyakinan aku akan kembali apabila aku melihat wajah ayah..kalau tak..aku rasa aku jatuh then..Aku mesti tengok muka ayah walaupun hanya dalam gambar untuk kembalikan semangat tu..
*Second..My family..I need your support..Kak yang selalu bagi semangat walaupun aku selalu buat dia sakit hati..haha^____^
Tapi,,yang pasti..Aku sayang dia sangat sangat..Angah..Selalu bagi aku motivasi..Along&abg teh..Selalu buat aku jadi kacau bilau..tetapi selalu support dari belakang..Cuma kadang kadang mereka mereka semua tak ada..Tu yang buat aku jadi hilang keyakinan..
*Third..My pemanis hati..I need your attention..Kalau boleh setiap masa awak kena ada dengan saya..Tapi,,Kalau awak hilang..Hilanglah keyakinan saya..
*Fourth..My friends..Kau,,kau,,kau..Aku tak boleh hidup tanpa kau,,kau,,kau..terutamanya yang aku dah lantik sebagai kawan terbaik tu..So,,korang mesti ada setiap masa untuk aku…
*Terakhir..Allah s.w.t..Wahai Lailatul Badriah..Allah s.w.t..Sentiasa ada untuk temani kau setiap waktu..Pohonlah doa agar engkau di beri pertunjuk..Di beri kekuatan dan di beri keyakinan untuk menghadapi semua yang akan berlaku..
= “Hari semalam bukan milik kita lagi,Hari esok adalah misteri tetapi hari ini adalah kurnia daripadaNya”ayat daripada cerita kungfu Panda..keh keh keh!!

Baiklah..

Situasi pertama:
+Tahun lepas,,aku punyalah gementar nak ambil SPM..Aku jumpa ayah..Aku peluk dia..Aku menangis tersedu sedu depan dia..Lepas je aku peluk dan menangis..I feel good!!kan aku dah kata..Ayah adalah segala galanya..

Situasi kedua:
+Aku hilang keyakinan untuk bercinta dengan manusia..Sebab aku masih kecewa dengan Azmi Naquib..Sehingga aku sanggup hampakan dan kecewakan pemanis hati aku..Kalau keyakinan tu hilang..Aku mesti minta clash dengan pemanis hati..Mujurlah pemanis hati pandai tenangkan diri aku semula…

Situasi ketiga:
+Takut lahhhh..Nak test motor dengan kereta..Berdebar debar jadinya..Takut tak pas dengan JPJ..Huh!!Relax bebe..You can do it!!

Situasi keempat:
+Aku masih ragu ragu dan berfikir fikir nak ambil coz apa untuk sambung belajar..so,,Borang UPU tu pun aku tak isi lagi..Hm,,aku takut..Coz aku minta tak dapat…hal itu,,akan menyebabkan aku frust terguling guling dekat lantai…Takut siut!!

Situasi Kelima:
+Cuak gilerrrrrr..Aku tak confident nak bawak motor selepas kejadian 4 ke 5 tahun lepas..Aku bawak motor Angah Farah..Aku nak brek tetiba aku terpress..Then,,terlanggar orang..Mujurlah orang tu tak ada apa apa..Kalau tak pancung kepala!!!

Situasi keenam:
+Sekarang nie aku tengah tunggu result..Teramat cuak..semua perasaan bercampur baur..Perasaan perasaan tu buat aku hilang keyakinan..huhu-___-

Hm,,Baiklah..Sampai disitu jerrr…Aku harap sangat yang aku mempunyai kekuatan dan keyakinan untuk melakukan sesuatu perkara..Selama ni pun aku lelap mata..Aku jalan jugak..Aku hadapi jugak..Yes!!I can do it!!

---->Perasaan takut akan muncul apabila kita hilang keyakinan..Oleh itu,,Kita kena percaya yang kita boleh lakukan..Perasaan takut haruslah di buang jauh jauh dalam diri kita..Takut jugak akan membuatkan kita menjadi was was dan ragu ragu..Katakan tidak kepada Takut!!!

Sudah..sudah..penat aku menaip dan berceloteh..
Sekian..