My protection!

my decision!!!!

mana satu pilihan anda!!!
Assalammualaikum…
Hari nie nak story sikit pasal masalah kawan kawan aku….Masalah apa itu ye???Hm,,nie masalah nak sambung belajar…

Ok!Sebelum tu…keputusan upu sudah keluar..Bagi yang belum check..HAMBIK nie…gi cek sekarang!!
*UPU RESULT NO IC..HANTAR DEKAT 15888
Ramai kawan kawan aku yang kecewa sebab diaorang tak layak nak masuk u…Tapi tak apa…Masih ada peluang yang di berikan..Boleh buat rayuan…Kenapa nak bersedih…don’t be sad..La tahzan k!!Kali nie..Sesiapa yang nak masuk u jugak..pergi lah buat rayuan tau…

Baiklah..Bercerita pasal diri sendiri pulak…Aku tak nak masuk u..atau nama panjangnya university buat masa ini…Sebabnya..Aku nak masuk Form 6..

Kenapa aku pilih form 6??
Jom ikut..Cerita seterusnya…

Kenapa aku pilih form 6…Sebab aku frust..Nak masuk u tak layak dengan kelulusan SPM aku..Keputusan yang boleh tahan..Baik la jugak…4 subjek di terima..Satu jerr masalahnya…Bi..Orang lain memang tak boleh bet dengan aku lah…Bi aku D..huwawa^____^..:P
Memang ada jurusan lain…Cuma aku jerr yang tak nak..Aku nak capai cita cita aku…Aku nak ambil jurusan undang undang..Aku nak jadi solicitor/lawyer/attorney..

Sebab lain..Kalau aku masuk u..sama la jugak jalan dia..kena ambil Asasi ataupun diploma undang undang..Kalau ambil stpm pun sama jugak…Boleh jugak..Betul tak??Masuk mana mana pun sama je..Asal ada minat untuk belajar…

Dengan adanya sijil STPM..aku boleh sambung belajar ke luar Negara…Ini..memang cita cita aku sejak azali lagi..nak jejak kan kaki kat Negara orang..Ha,,dekat situ nanti la aku akan buat pinjaman PTPTN..kan dah jimat…Masuk u..Diploma jerr dah mahal..Kalau masuk Form 6..kan berbaloi…PTPTN tu boleh pinjam masa nak ambil ijazah ataupun master nanti..Hisy,,orang kalau buat master selalunya dapat biasiswa..Apa nak risau..duit boleh saving untuk masa hadapan..Betul tak???

Selain itu,,sebab eh..Aku nak buktikan..Masuk form 6 nie bukanlah untuk budak yang bodoh tetapi untuk budak yang rajin belajar..Ada aku kesah kau nak kata apa??Tak adakan..so,,Baik kau diam…!!

Oh!ye..Pasal Muet..Ramai yang takut..Dengar je muet mesti dah kecut perut..Hei,,guys..kita tak cuba mana kita tahu susah ataupun tidak…Nak tak nak..kalau ambil ijazah..Tak kira lah kau ambil course apa apa pun..Kau kena jugak ambil benda tu..So,,cuba baru tahu!!

Sebab lain dan lain…Teringin wok..rindu gila nak pakai baju sekolah..Walaupun sejak aku pandai pergi sekolah aku tak suka pakai uniform sekolah..Lagi satu..nak iron..perkara yang paling aku benci..Fullstop!!
Tapi..Biar la..Aku nak jugak pakai..Pakai sampai kepam..Asalkan STPM aku nanti dapat result top dan meletop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aina Syafiqah ada cakap.. “Kau kata..kau nak berdirikari…”
Yes!!Aina..Aku sekarang pun berdirikari apa…Basuh baju sendiri..Nak makan kunyah sendiri..Ada ke orang yang kunyahkan???Tak ada kan..So,,berdirikari la tu sambil makan kari ayam..yummy..!!sedapnya..teringin nak makan..Tetttt~Terpesong suda..heeeee~

Ha,,nie lagi satu..Nanti boleh naik van pak cik saupi..Bangun pagi pagi..kelam kabut tengah tengah pagi tu..Kalau lambat..Aku telefon pak cik tu ambil aku pukul 7..hah!!kan saving..bayar pun dalam RM 35 jerr…kalau jauh jauh nanti Lagi banyak duit yang kena keluar…Aku seboleh bolehnya tak nak menyusahkan ayah aku..walaupun ayah aku adalah orang senang…(sedapkan hati)..hahah!!
Lagi pun..Aku rindu ooo dekat ayah kau,Azmi…nanti boleh borak borak dengan ayah kau dalam van..Rindu dekat kau..oh!tidak sama sekali..tapi dekat AZMI NAQIUB yes!!100% aku rindu..
Orang selalu cakap…From 6 nie kena belajar betul betul kalau fail susah nanti..Hisy,,,kalau dekat mana mana pun sama jugakkan????Ada tu takut..tak strunggle..fail..rugi 2 tahun..hahai..kunonya pemikiran awak ye???Masuk mana mana pun ada cabarannya…!!

Masuk u…ambil diploma..Tak semestinya dapat kerja baik…sama je kot…STPM better than matrik apa…Fail matrik..Musnah segalanya…Tetapi..fail STPM..masih ada harapan…

Yang penting sekarang nie…Jangan dengar sangat kata kata orang..lagi lagi orang yang tak ada pengalaman langsung dalam bidang tu…Cakap lebih..cuba tak pernah..podah!!!
Kita hidup mesti ada matlamat..Jangan nak berangan tak tentu hala…tapi tindakan tak ada(nasihatkan diri sendiri)+ ,+
Yang pasti..Kita kena ada cita cita yang jelas dalam hidup kita…

JANGAN MENGALAH SEBELUM REBAH…
(pegang nie kawan kawan)

“Jangan pandang budak sastera bodoh bodoh belaka..Rezeki semuanya ditangannya…Kau kafir ke,,kau islam atas ic je ke…selagi kau manusia..Allah dah janji akan bagi kita rezeki..Selagi kita meminta kepadanya dengan usaha yang wajar….!!!”

“Tak semua budak sastera bodoh”
“Kita nak berjaya..Tak ada sesiapa yang boleh menghalangnya”
Ayat *Anis Muhidzir..add Fb dia..

Jangan terpedaya kata kata orang..Orang sekeliling suka tengok kita jatuh…Dan mereka akan gelakkan kita like macam nie..kahkahkahkah!!

Yang pasti..kita sekarang nie..
Belajar..usaha..berdoa..kuat..cekal..sabar..tawakal..dan hasilnya berjaya…Tuhan itu maha adil..sesiapa yang meminta kepadanya akan dapat jugak walaupun lambat atau cepat…

Huh!!hah!!!penat dah nie..Bagus LAILATUL BADRIAH..yakin pada diri sendiri terletak kepada akal yang kuat…
Huh!!Hah!!!Lailatul sungguh semangat sekali…
Oklah..itu jerr..
Sekian~