My protection!

saya dah bosan..kbai~


Kenapa harus paksa???Dah aku tak nak kenapa nak paksa paksa..???Tolong lah faham..Kalau aku blah dari sini aku akan kalah di dalam perjuangan aku..Kalau aku kalah sekali pun untuk kali ini..Aku rasa aku bersyukur..Setidak tidaknya..Aku dah usaha..Aku dah cuba..Bukan biarkan dia berlalu pergi seolah olah angin berpusu..Tak suka lah..Kan jauh tu…Yes,,Memang aku nak pergi jauh..Tapi tak bermakna aku nak pergi hanya dalam Malaysia..Setidak tidaknya aku boleh duduk dekat  Indonesia buat degree..Tu pun kalau university oxford masih bukan rezeki aku..Aku punya cita cita..Kenapa pulak nak tentukan masa depan aku..Benci lah macam nie..!!!
Aku tahu..Aku kena tanggung risiko dengan jalan yang aku pilih..Tetapi..Tolonglah bagi aku peluang untuk membuktikan yang aku boleh berjaya seperti orang lain..Boleh berjaya seperti AZMI NAQUIB..Yes..Memang dia dapat biasiswa..Tetapi..Bukan kot aku tak layak untuk menggapai impian seperti dia..Mana perginya sokongan??Mana perginya semangat untuk melihat aku berjaya..Secara personal..Aku sungguh kecewa sebab aku masih belum dapat apa yang aku nak dalam dunia nie..Bukan masalah mata duitan tetapi..Impian..Sebab tuhan tu dah kata..kalau kita nak jadi orang hebat..Kita kena usaha walaupun banyak kali jatuh..
Bukan kot..Aku nak korbankan moto hidup aku.. ‘Jangan mengalah sebelum rebah’…Kalau aku kalah sekarang…Orang akan gelakkan  aku..Tolonglah..Aku nak berjaya..Dan sekarang aku sedang usaha..Tahu tak..Tahun nie je..Aku dah korbankan duit bulanan aku semata mata aku nak masuk form 6…Ye..kecewakan sebab tengok aku tak masuk university macam orang orang lain..Tapi..tolong lah…jangan paksa..Nanti aku benci..Lagi aku akan  bawak diri jauh dari sini..Jangan sampai aku buat macam tu…aku masih punya harapan..Tolonglah hormat dan faham keputusan aku..sekian terima kasih..~~