My protection!

1 sukan 1 murid 1 Malaysia


Assalammualaikum w.b.t..Hari nie 2 Julai 2011…
Sempena 1 Sukan 1 Murid 1Malaysia
Kenalah datang sekolah…Happening jugaklah..Tak ada la bosan mana..
Aku bukan main excited lagi..Pukul 5.20am dah bangun..(Biasanya waktu waktu macam nie aku tengah terbongkang kat atas katil…5.20am bangun,iron tudung,seluar…M.A.N.D.I…Lepas mandi..solat subuh..Pukul 6.15am aku mula start enjin..Berlumba pulak dengan Abang Ipar aku yang nak poie kerja tu en!

Sampai sekolah..Mak Ai!!!ekspress betul cikgu cikgu datang hari nie…Pukul 6 dah penuh parking kat sekolah…haha
NCN **** Aku puns apa lagik..Menyempit la..Bila nak balik selalu kena block..So,,kena tunggu bape jam pulak kat situ..tension Bhai~
Sampai sampai..Terus poie padang..Manggai!!Dah ramai yang menunggu kat padang..Memang excited betul Budak budak nie..haha
Pasang nombor kat baju…1875!!! Nombor aku..hihi
Beratur bagai..Budak sekolah rendah cantek jerrr susunan diowang…Budak budak besar??Hah!!Terabur..Lagi besar lagi Banyak ragam..(macam aku la tukan)kah kah kah!!

Tetamu terhormat datang dengan kereta canteknya…..Dato’ Shamsuddin Kahar(eh!!Dan dan je aku nie*ta ingat..hehe)Menyanyi lagu Negaraku…senam aroebik..
S.T.A.R.T larrrrrrrrrrrrrrrrrrr apa tunggu lagi!!!
Budak budak sekolah rendah dilepaskan dulu demi keselamatan diorang…then,,Budak lelaki…Baru lah wanita wanita terunggul Di Malaysia berlari..
Budak budak nie ta ikut peraturan..Bak kata cikgu jangan potong barisan..Ikut macam mana yang asal..Alih alih..FORM6 yang kedepan..Huwawawa!!Kan aku dah kata tadi..Makin besar makin banyak ragam!

Apa yang sepeselnya tadi…………..
IKON BOLA SEPAK KEBANGSAAN DAN NEGERI SEMBILAN datang memeriahkan lagi majlis yang sememangnya..ROCk..dan STYLO!!Tapi sayangnya..BFSM(boyfriend sampai mati)Aku tak datang..Aliff Shamsuddin ta te..Itew sedih larh!!Haha
Idris Karim sudah potong rambut ma…Wat aku tak kenal jerr..Mujur ada ShahrulAin..Si rambut pacak tu…Tapi..seriusly,,,Itew ta suka dorang..Sebab dowang berkulit cokolet hitam macam itew…Nak yang putih putih jerr..Macam Iqram Dizly..Cewah!Yang kelakar..Boleh pulak buat buat kerek kat depan diorang..Sedangkan Dalam hati(Wah!!Dia pandang aku SIOTTTTTTTT!!!!)Bergetar getar jantungku..Uh!!Haha
Budak budak nie heboh larrr nak bergambar..Nak signature Bagai..Signature aku nak ta???Cantek gak!!Haha<3
Yang kelakar tu..siap letak nama kumpulan ShahrulAin FC,Zaquan Adha FC..uish!!Banyak lagi larr!!
Ada perlawanan Futsal..Pemain bola sepak tu pun tunjuk bakat yang sememangnya hebad..haha
Then,,Bola jaring..Kumpulan kitaorang kalah..Mana taknya lawan dengan player sekolah..Kteorang mana pernah main puns!!

Dah lari..Dah sampai Sekolah..Cikgu buat penguguman..FORM 6 yang nak derma darah kena poie Dewan Al-Masyhor…Excited aku nak pergi derma darah..Aku tahu..Kalau Ayah aku tahu aku pergi Derma darah mesti dia marah HABIS HABISANNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!Nasib kau lah badan!!Haha
Tunggu bukan main lagi…Dalam dewan tu ada la pameran..So,,see see la kan Pameran tu sebelum menderma darah..Yang paling interesting gila dekat JPJ(Jabatan Penggangkutan Jalan)..Tengok gambar orang accident yang paling geli..Ewyuuuu!!Takut la..Jauhkan lah aku daripada Mati macam tu…Amin!!Tengok lessen..Tengok bape kena bayar saman kalau terlanggar lampu isyarat..Macam macam lah!!Lepas tu..Ada Pameran Alam sekitar(Dah biasa dah) “Atok..Oh!Atok Kenapa Atok batuk?Macam mana Atok tak batuk..Asap tebal sangat”(Ubahsuai ciptaan leyla)..!
Seperti Biasa ada la..Pameran showcase untuk education..Misalnya PTPL..Dengan kolej apa tah satu lagi tu..Lepas tu ada pameran derma organ.. “Ya Allah..Jika engkau mahu ambil nyawaku…Ambillah bagaimana semasa aku lahir….sempurna dengan organ dan tisu tisu yang kau berikan untuk ku..Amin!!”

Ha,,Tibalah saat Derma darah!Kena isi borang dulu..baca keterangan (kreteria nak ambil darah)
Antaranya:Wanita yang haid,hamil,mengandung tak boleh menderma darah..
:Berat mesti melebihi 45kg..
:umur mesti atas 18 tahun..
:tak ambil sebarang ubat dalam masa 24 jam..
Hm,,,,Lepas tu Pergi check darah…Nak tahu tak..Darah aku jenis apa??The result is…………
BLOOD GROUP  O !!
Fiwitt!!Sama dengan ibu aku lah!!Haha..Nie baru ikut Adat pepatih..Ikut belah ibu..huwawa!!
Tapikan..Masa nie..Paling sakit..Sebab apa..Sebab bila dia pakai satu benda like like stapler tu..Terasa jari tengah aku macam kena hiris pisau..perghh!!Sakit bhai!!
Check tekanan darah..110…Tak tinggi tak rendah kot..entah la..!!
Lepas tu dia bagi aku satu buku Perkhidmatan Pemindahan Darah Kebangsaan..Ala..Like like sijil la sebab pernah derma darah…!!Lepas tu tiba lah saat untuk betul betul derma darah..
Tapi..sempat lagi aku lepak dengan Abang Amerruddin..Dia lagi polak aku tengok…Dah masuk..Darah dah separuh keluar..Tetiba tersekat..Then,,Nurse tu tarik balik jarum..Pasang balik..Lepas tu,,Darah tak keluar keluar jugak..Nurse nak buat yang baru..Hah!!Otak dia!!!Tapi..Ada abang Ala ala nurse tu kata tak yah..Cukup la tu!!Huh!!Selamat kau Bang!!Haha
Abang Amer tu kata.. “Tu darah orang begar tu..Sebab tu lah degil dia nak keluar..”Choi!!KAU CUAK KAN AKU DERRR!!!
Turn aku…Aku baring kat atas katil tu..Lepas tu dia tutup kaki aku dengan kain..Lepas tu dia cari urat..Then,,Sebelum dia cucuk tu..Aku kata… “Kak!!Cucuk betul betul..Cari urat yang sesuai..Jangan main cocok jerrrr…”..Akak tu kata “Insyaallah”..Cikgu ariffin..Kata Kat aku.. “Kak  Jangan tengok jarum tu..”Cett~Ingat aku takut ke???Aku tengok gak..Haha..Lepas tu dia cocok jarum besar tu…Dalam masa 2 minit…penuh 450ML keluar..Manggai..Kejap Gila Vavi…Yang kelakar tu..Bila dia nak cocok..Darah yang kat jari tengah aku memancut..terkejut aku..huwawa!!Orang semua pelik tengok darah aku..Sebab darah aku kaler biru..Korang kena tipu!!!Haha..Tak la..dorang terkejut asal darah aku cepat sangat keluar…Aku kata kat ada abang tu “Abang..Bagi darah tu untuk yang perlu”Jangan main sedap jerr”…Aku lepak lepak then ley turun…Nurse tu suruh pergi rehat lagi..Aku boleh pulak lari sana lari sini…Otai bhai!!Alih alih..Bila balik rumah..Pening kepala aku..Hambik kau!!Telan panadol bergantang gantang..lepas tu titow!!

Hm,,satu pengalaman baru untuk aku…Tak sakit mana pun…Yang pasti..Darah yang keluar tadi tu adalah darah MALAS AKU,darah KEBLURAN AKU..Aku dah pun membantu..Korang bila lagi??
Sekian~