My protection!

SELAMAT BERPUASA SEMUA!!


Assalammualaikum…Entry kali nie nak ucapkan Selamat Berpuasa Kepada Blogger Blogger yang beragama Islam..Selain itu,,Nak ucapkan Selamat Berpuasa kepada Family,,Rakan Rakan,,Cikgu Cikgu serta Orang yang dikasihi..(BABY SHAMIL)..!

Baiklah..Seperti tahun tahun yang lepas..Sudah 7 tahun tidak berpuasa dan tidak beraya dengannya..Tetiba jerr perasaan hiba tambah Syahdu menjelma dalam hati aku nie..Ye..Secara jujurnya..Aku terlalu rindukan Arwah Ibu..Apa yang harus aku lakukan..Seperti tahun tahun lepas..Doa,,Bacaan Yassin dan Bacaan Al Quran serta Al Fatihah Akan aku sedekahkan kepada Ibu..Itu yang termampu untuk Aku lakukan..Biarkan Tuhan sahaja menilaikannya!

Aku Cemburu..Cemburu dengan keluarga orang lain..Seperti mana perbualan Mak chik mak chik kat Family Store tadi.. “Banyak membeli,kak?”.. “hmm,,Yela..Anak cucu balik..Nak puasa sama sama 1 ramadan nie..”Indahnya keluarga sebegitu..Bak kata orang..Saat saat Berbuka puasa nie lah ikatan kekeluargaan akan terjalin mesra..Buka sama sama..Berborak sama sama dan sebagainya..Aku harap..Tahun nie..Family Aku pun akan berlaku keajaiban..Insyaallah!

Perasaan hendak menyambut 1 Ramadan nie..Entah lah..Tak rasa apa apa pun..Macam biasa je kot..Apa yang pasti..Malam nie..Nak Baca Niat puasa..Dan bangun sahur..Sebelum tu..kejutkan Baby Shamil..liat bangun siap larh!!

Tarawikh..Teringin sangat nak pergi tapi tak ada teman lah..Nak pergi sorang sorang segan pulak..Hm,,Entah lah..Nie la nama dia malu tak bertempat..Cett~

Nama Saia..Lailatul Badriah Binti Mohamad..Ingin meminta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki..Harap harap anda anda semua sudi memaafkan kesalahan yang abstrak dan konkrit(metafora) yang pernah aku lakukan..Well,,Aku tahu..Mulut aku terlalulah celupar..Kadang kadang sampai tahap Biadap dan kurang ajar..Perangai aku pun kadang kadang terover..Maafkan lah ye..Kalau ada..Sudi sudilah tegur tau!

Hm,,Oklah..Sekian untuk Entry kali ini..
‘Selamat menunaikan Fardu Ain Wahai Umat Islam..Semoga kita akan mendapat rahmat dan Keberkatan dalam bulan ini..Insyaallah!’

Sekian~