My protection!

Permainan Dodgeball!!



persatuan yang menubuhkan dodgeball di Malaysia..
susunan bola..

TEAM GURL JERUNG CEMPAKA..

(TEAM GURL THUNDER FIRE)

Assalammualaikum..Hari nie..24/7/2011…tercetusnya satu peristiwa yang baru dalam kehidupan aku..Entry kali ini..Aku nak menceritakan tentang perlawanan Dodgeball peringkat Daerah di Kompleks belia dan sukan,Negeri Sembilan.Apa yang barunya..Hm,,Aku baru dapat mengenali satu game yang di panggil Dodgeball iaitu dalam bahasa Malaysianya ialah Bola Beracun Moden Atau istilah bagi ore Negeri Sembilan Bola chok!!Hm,,Entah la..Aku pun baru berkenal kenalan..Mula mula..Aku rasa game nie bukanlah satu perkara yang menyeronokkan..Tetapi apabila dah terlibat..Dapat pegang bola..Perghh!!Rasa macam DUNIA INI AKU YANG PUNYA..haha..Sebab apa aku taip macam tu..misalnya,,kita ada anti dengan seseorang tu..kita boleh attack dia..purr..SYOK KAN??setiap kumpulan mesti ada 6 orang pemain..Selain itu,,Boleh team work..Game nie mengajar kita untuk jujur dalam permainan..Misalnya,,Kita dah terkena bola..Kita harus keluar..Jangan buat dek je pergi Terus main..Nanti tolak markah ok..Seterusnya..Permainan ini juga..Ada keistimewaan dia..Tak sama macam main bola sepak..Bola tampar dan sebagainya..Misalnya,,Permainan ini ada juru ulas tersendiri..Contohnya,,Bagi Jerung Cempaka Pengulasnya ialah Syafis Yusuf..Manakala Pengulas Thunder Fire pulak Si Senior kita tu..Hm,,Seterusnya,,Ada Blogger..Tulis la apa apa pun pasal pertandingan tu..Jerung Cempaka Blogger dia Acap Hisham..Manakala Thunder Fire pula Akak Suliana(akak puteri Lilin)..Tak silap aku..Permainan ini sudah lama di mainkan..Tetapi masih baru di Malaysia..Game nie berasal daripada United state..Dan penubuhannya dilakukan oleh Persatuan Dodgeball Malaysia(Mad..Not gila or angry ok..)!!Ok lah..setakat itu sahaja perkenalan dengan permainan ini..Nak tahu lebih lanjut..Search la internet ok!

Seterusnya,,ini nak cerita pasal pertandingan tadi..JERUNG CEMPAKA ADALAH JERUNG JINAK..SEBAB TU LA KALAH..hihi..
TEAM BOYS..THUNDER FIRE..Go Go.Go..Abe Nazrul Handsome!

TEAM BOYS JERUNG CEMPAKA..GO..GO..GO!!BABY JEGA..
cuba la tengok abang handsome kita tu nak baling bola..hihi(gatal eh)

Muka abang Guven..menakutkan...Semangat lah Thunder fire..
Kitaorang kalah teruk..Well,,Training memang tak cukup..Lagi pulak..Pihak lawan bukan calang calang orang..semuanya hebat hebat belaka..Masing masing ada gaya dan startegi tersendiri..Mungkin bukan rezeki kitaorang nak menang tahun ini..Tapi tak apa.. ‘Jangan Rebah sebelum kalah’.. ‘Selagi kiamat belum tiba..Selagi Permainan ini masih ada..selagi itu lah Kitaorang akan mencuba dan terus mencuba untuk bertanding!!’Mana tahu..Tahun depan mungkin rezeki kami kan??

Pemain Perempuan JERUNG CEMPAKA..Antaranya,,Kecik,,Aku,Anna dengan budak india tu(nie simpanan je tau)..Eja,thilaga,vino,akak leeda,akak dayah dan sorang akak india tu..(main player)
Leader Boys Jerung Cempaka..
Lelaki pulak..pemain Simpanan diaorang tukar tukar..Pemain utama diorang..BABY JEGA,(disebabkan dia main dengan penuh dedikasi..Aku tolong la lap peluh dia pakai key dia..har har..Jangan jeles..Nak buat kat bf sendiri jauh la pulak..hihi)Rahman,Razid,abang ewan,sanjey,Amin..

Thunder Fire pulak tak kurang hebatnya..Apabila Perlawanan persahabatan ini dilakukan..Terasa seronok gila..Terasa macam tengah training pun ada..bagi pihak perempuan kitaorang dah menang..Bila time time lelaki kitaorang kalah..Saat itu,,Mula la Kekalahan untuk kami..Hm,,Belum cukup kuat lagi nie..Teruskan usaha kita ok!

Terima kasih la kepada Fun Fair JERUNG CEMPAKA DAN THUNDER FIRE..sebab bersorak sampai Habis suara..Sampai suara hilang..Hihi..Terima Kasih jugak sebab bagi aku peluang main last last minit..Well,,Aku permain simpanan je kot..Haha..(bajet macam permain utama jer..haha)Walaupun Ibu jari aku melecet sebab permainan ini..Tak apa..Tak gentar di dada..Cewah!!

JERUNG,JERUNG,JERUNG FIGHTER!!!
Sekian~
Yang kecewa:
Leyla..

*esok cuti tau!!hihi..Nanti..Kita masukkan lagi gambar ok..