My protection!

Demi 4 pointer untuk STPM!!

tengok omwork aku.....

Assalammualaikum w.b.t…….!!Cewah..Bukan main panjang lagi bagi salam..Haha
Eh!korang jawab la…. “Waalaikummusalam w.b.t”…!
Tajuk enrty kali nie berkisah kan tentang kehidupan seharian…Tak lain tak bukan Kehidupan dengan dunia di SEKOLAH!!Hm,,Baiklah!Sudah lama rasanya tak up date blog..Mana taknya..Keadaan tidak mengizinkan..Masa puns tak cukup untuk menaip berjela jela..Well,,Mana taknya…assignment melambak wok..Hari hari ada kerja sekolah..Kerja sekolah ada Hari hari..??Buku aku tinggi betul..Tangan nie macam nak tercabut..kerusi yang aku duduk panas jadinya..Maka dengan itu,,,Badan puns semakin lebar..sebab tak bergerak gerak…Rasa otak makin beku..Perghh!!Terasa betul diri drop habis..hmmmmmmmmmmm!!!!!

Hm,,Ok!!Aku cerita satu persatu subjek yang aku belajar sekarang..Nampak mudah tapi..Hm,,Tak tahu lah..Banyak membaca..Mengingat..Buat otak nie berputar putar…mata jadi berpinar pinar..haha..(Gasak kau badan)!!!
Bermula dengan Bahasa Melayu..Minggu nie terasa relax sikit la..sebab cikgu ajar macam mana nak buat rumusan..Aku dengan seriusnya berkata… “RUMUSAN SPM LAGI SENANG DARIPADA STPM”So,,Adik adik yang ambil SPM tu rugi larrr kalau BM dapat B..sebab senang nak skor..Tak macam STPM..Asyik asyik potong markah…Buang markah..Baik tak payah ade ujian..Kasi kosong jerrrr(Noktah).
Hm,,,Minggu lepas..Bukan main lagi..Cikgu tak ada..Cikgu pergi kursus..Tinggalkan kerja perghh!!Bukan main lagi…7 karangan 700 p.p..Kalau korang, rasa rasanya tercabut tak tangan korang???????????????????Aku buat je..Demi Nak dapat 4 flat kan..sanggup jugak buat!!Tu baru kertas 2..Belum lagi kertas 1..Orang kata kertas 1 nie senang nak skor..Tapi..Aku tengok polak kepala den nak baca nak faham apa yang di tulis dalam buku Teks tu..Dah la pakai buku LONGMAN..Memang LONG LONG la huraian dia kan…!

Hm,,Tu baru satu…Subjek PP=pengajian Perniagaan…Sumpah aku kata…Ckgu PP aku cantik orangnya..Oleh itu,,sebab muka cantik tu lah aku tak tidur dalam kelas..kalau tak dah berdengkur dah…PP nie kan..Aku tengok muka cikgu tu je..Tapi Aku tak faham pun apa yang ckgu tu katakan..Hisy!!Dah masuk Virus ke hapa otak aku nie???Yang aku tahu…Waktu cikgu nie..ucap selamat sejahtera cikgu(dalam kelas kitaorang ada india larr,cikgu melayu)Ataupun Terima Kasih cikgu!!Apa yang aku dapat??Nothing??Eh..eh..ada…ada..assigment…!!Hambik kau..Kalau boleh dia nak bagi seribu soalan dalam setahun…Tahun depan tangan aku puns terkulai agaknya..haha
Buku bukan main tebal..Tapi..Malaysia boleh..Kita pun boleh..!!

Subjek seterusnya,,,Subjek Pengajian AM..Wah!!Waktu nie..Kertas 1..Aku memang suka..Sebabnya..bila cerita tentang perlembagaan Malaysia..Mesti berdebat dengan siGILa KUasA tu..haha
Tapi,,,Yang kertas 2 pulak..Aku masih bler..Bukan takat bler…Tak boleh masuk langsung..Lagi lagi Graf??Menangis nangis aku buat..Vavi betul kan??Haha
Pengajian Am nie penting so..Aku walau macam mana pun aku tetap aku belajar..belajar..dan belajar…!!!Sampai aku faham!!!

Subjek Yang rasa bulu roma aku naik tinggi…MUET..Manggai…!!Bukan main lagi…Nak interprate data tu…Yang tak boleh blah waktu listening???Aku rasa seolah olah radio yang aku dengar tu macam nyanyi lagu kisah dongeng-stacy tu..huwawawa!!speaking??Entah la..belum cuba lagi..harap harap mudah lah..AMIN!!

SEJARAH..Yang Favrot aku sejak Azali lagi..Tapi kenapa ek..Sejak Aku masuk form 6 nie aku tak suka sejarah??Boleh bagi aku satu sebab tak???Hish!!Ta suka tau!!!Cikgu yang ajar tu seolah olah cakap sorang sorang..Yang aku buhsan habis habisan tu bila budak budak nie buat perbentangan…Manggai!!Tak shuke tak shuke la dengar awak cakap!!Fullstop..

Sekian~Untuk subjek yang aku belajar nie!!

“Bersabarlah!!Senang akan muncul apabila kita sudah bersusah payah dengan usaha yang berterusan..Insya Allah”