My protection!

www.metafora93.blogspot.com/lailabrutal@yahoo.com


“Hai,Awak,.Nama awak apa ek?”tanya Laila kepada manusia di depannya.Sememangnya dia sudah tahu siapa  gerangan lelaki yang menjadi pinggitan ramai itu lagipun ayahnya juga adalah seorang guru di sekolah itu."Err..kenapa awak tanya?Nama saya Azmi."Jawab lelaki itu.Jawapan lelaki itu membuatkan lidah Laila menjadi kelu,kakinya mengigil , Hatinya pula bagai mahu tercabut dek kerana penangan suara lelaki pujaannya selama ini.Perghh!!mengelupur je..!! 'Memang benar aku telah jatuh cinta..memang benar aku telah jadi resah..! '
Hehehe..saja je tanya.Bukan kut tak boleh.Awak,saya nak kawan dengan awak boleh tak?"Tanya Laila lagi.Lelaki itu mengangkat keningnya lalu tersenyum. "Ok."jawabnya ringkas.
 

*www.metafora93.blogspot.com

"Kau nak sampai bila macam ni..?Asyik menangis..menangis..menangis..Kau sedar tak dia tak suka kat kau.Lupakan je dia tu.."Kata Farah menenangkan rakan karibnya itu. "Ah!kau ni bukan faham pun perasaan aku.Baik aku balik."Laila mengesat air matanya lalu meninggalkan Farah keseorangan.
"Laila..Laila..Laila.Tunggu la.."Laung Farah.
Laila terus berjalan menuju ke kereta abangnya yang sudah lama menunggu.

* www.metafora93.blogspot.com

'Pap'Laila menghempaskan badannya ke katil.Dia mengambil gambar orang tersayang itu lalu mendakapnya. "Azmi,kenapa awak pilih dia?ngomolnya seorang.
Dia bangun menekan suis radio.Lagu yang berkumandang bagai mengerti perasaannya ketika ini.
 'Sudah lah sudah..ku harus pergi..jangan kau tangisi aku lagi..biar ku bawa seluruh cintamu…'
Lagu Khatimah cinta itu membuat hatinya lagi sakit lalu dia menutup kembali radio itu.

*www.metafora93.blogspot.com

"Awak..awak nanti la dulu saya nak cakap ni.Tunggu la"laung Laila sambil mengejar Azmi.
"Awak kejap lagi kita jumpa..Bye!!"jawab Azmi acuh tak acuh.

' Kejap lagi jumpa kat belakang Blog B.Depan padang Lepas habis sekolah waktu akhir nanti k.Pukul 2 p.m..Saya tunggu..Bye..!'

Laila meletakkan kertas kecil itu di dalam laci meja Azmi lalu bergegas keluar dari kelas itu.Laila menuju ke kelasnya.Semua mata memandangnya.Farah di sebelah hanya mengeleng melihat Laila dengan muka tidak bersalahnya. "Dah la lambat masuk.Terkial-kial lagi buka buku?"seloroh Cikgu di hadapan.


*www.metafora93.blogspot.com
  
"Ish!mana dia ni.Dah pukul berapa ni.Ke dia tak baca benda alah tu tadi.Ish!nak kena dia ni.."bentak hatinya setelah 1 jam menunggu.
"Ekhem!lama tunggu?sorry ada kerja.."kata lelaki itu.Mereka bertentang mata. "Perghh!mata yang mempersonakan..cairrr!"
Azmi duduk di tempat yang di sediakan.Laila pula lebih suka berdiri dan berjalan mundar-mandir di hadapan Azmi sambil bercerita.
"Awak,saya nak tanya boleh tak?Awak dah ada girlfriend ke ek??"soal Laila dengan penuh harapan. "mintak-mintak la dia tak da couple lagi,Amin!"
"Hehehe..kenapa tanya?tak ada la..Buzy..Mana ada masa nak couple-couple ni."jawabnya.
"Owh,jadinya awak ni single la.Orang Hansome cam awak ni tak ada couple.
Ish!kelakarnya..Memang orang pandai cam awak ni memang tak suka couple ni ya?Saya jadi lah..haha..
Tak de la..Sebenarnya..Erm.."jawab Laila tergagap.
"Kenapa?cakap la."kata lelaki itu memandang tepat ke arah muka Laila. "aduh!pe pasal pulak dia pandang aku ni.Aku ni pe masalahnya tetiba nervous pulak!!.. "Hehehe,k..Saya cakap.Sebenarnya saya suka kat awak.Serius saya tak tipu.Tapi awak jangan risau cause saya bukannya nak minta couple pun tapi just nak luahkan perasaan je."
"Eh!dah agak dah.Muka tak cantik ada hati nak kat aku.Ish!Astafirullahalazim."bicara Azmi sendiri.
"Ala kita baru form 1 la..Banyak masa lagi nak pikir benda-benda cam tu.Study dulu k.K la saya nak balik ni.Ayah saya dah tunggu.Bye!!"ujar lelaki itu lalu pergi ke kereta ayahnya.
"Fuh!terima kasih Tuhan..Hilang sikit beban hati aku.Akan aku ingat sampai mati tempat ni.Terima kasih Padang Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Hj.Abd.Samad(SDASA). Tempat ni sejarah bagi aku.Eh!cemas je..haha..hmm!"
 

*www.metafora93.blogspot.com
  
"Aku dah buat keputusan,aku mesti pergi..Aku mesti lupakan kan dia..Oh!Tuhan help me please..!!
Farah menepuk lengan Laila yang berada di sebelahnya.
"OI!!!Berangan la tu..Kau kenapa termenung ni?pasal si Azmi la ni..
'Coba tenang seketika..coba pejam mata..biar resah hilang saja..dan coba diam berbicara sediam bersama..ditemani jasad kita..kan ku cari konklusi..!!'
Sergahan Farah membuatkan Laila tersedar ke alam yang nyata.Siap menyanyi lagi.
"Ish!kau ni..Aku berangan pun tak boleh.Sibuk je.."Laila menjeling.
"Haha,gilo kau ni..Weh,shuttt..shutt..dak..dak ni cer pasal Azmi la.."
"Kesian member kita tu.Nampaknya Frust menonggeng la..si Azmi tu dah ada Winru la.Haha..Tak sedar diri tu tak cantik ada hati nak kat Azmi tu…Hahahahah!!!!"ujar Khairunisa yang sememangnya suka check point dengan Laila.
"HOI!!!mulut jaga sikit..Selagi aku ada kau tak layak nak kutuk Laila..Kau tengok Laila..Ade gak la yang teleng dak ni aku keje kan..eeee!!!"Farah mula geram dengan tingkah laku kawan sekelasnya yang selalu menyakat Laila.
"Hello,Cik Farah Nabila ye..Betul apa aku cakap..Perempuan tu je tak sedar diri..hahaha!!"kata Khairunisa membalas.
Laila lari ke tandas.

*www.metafora93.blogspot.com

Sudah setahun berlalu,cintanya tetap utuh untuk sang pujangga..Walau terasa sakit dan perit dia tetap dengan keputusannya.Dalam setahun itulah dia bahagia dengan kehadiran seorang insan selepas insan yang di sayangi pergi dibawa oleh yang maha Esa iaitu ibunya..Kini dia sudah masuk tingkatan dua.
"Azmi,mana awak ni…please la angkat telefon.Saya rindukan awak.."bergetar suara Laila sambil mendakap gambar dia dan lelaki itu.Gambar itu di ambil ketika ada rombongan sekolah di Melaka.Memang bersejarah tempat itu padanya.Teringat kembali peristiwa itu...
"Awak jom tangkap gambar.."pelawa Laila sambil capture gambar kenangan yang manis itu..
"Azmi,Awak kenapa?Asyik off handset je..Kenapa awak nak mengelak dari saya pulak?Ish!!Awak ni"Laila melepaskan geramnya.
"Saya buzy la.."jawab Azmi ringkas.
"Awak,betul ke,awak sekarang dah ada girl friend?I mean special girl friend.."tanya Laila.
Azmi tersenyum lalu menjawab ringkas."A'ah!"
"Ye ke?Urm,Saya harap kita boleh kawan lagi lepas ni."
 
  *www.metafora93.blogspot.com

"Kalau lah aku boleh melihat cintanya bagaimana dia mengkehendaki cinta dariku..Akan aku beri cintaku itu jika bukan begini akhirnya."Azmi menolog dalam hatinya.
Azmi membaca lagi setiap coretan yang di tulis didalam dairy Laila.
'Aku tidak melihat cintamu dengan sepasang mataku
akan tetapi aku melihatnya dengan mata hatiku'..
"sungguh..aku terpana dengan ayat ini."Azmi mengingat kembali setiap kenangan bersama-sama dengan Laila.Banyak yang telah dia melukakan hati perempuan itu. "Maafkan aku sayang…!"
 
  *www.metafora93.blogspot.com

"Doktor,anak saya macam mana?"tanya Mohamad ,Ayah kepada Laila.
"Anak Encik terlalu lemah.Kemalangan itu menyebabkan dia lagi lemah kerana dia mengalami paru-paru berair so saya harap pembedahan dapat di jalankan segera untuk menyelamatkan nyawa anak Encik.Sabar ya"ujar doktor Amir dan terus berlalu pergi.
"YA ALLAH…!kenapa boleh jadi camni??"
"Kau puas buat dia cam tu?kau memang kuang ajar betul la..kau bla dari sini"marah Nas Tamimi.
"Pak cik maafkan saya.."kata Azmi kesal.
"Sudah la..Jangan gaduh...Sama-sama kita doa."ujar Mohamad.
Azmi mengenggam tangan Laila..."Awak,bangun la..Saya nak minta maaf..!maafkan saya,awak..!"

  *www.metafora93.blogspot.com
18 November 2009
Hari ini macam-macam perasaan aku rasa.Gementar,geram,marah, gembira semua ada.Aku gementar sangat ni bukan apa esok peperiksaan SPM akan bermula.Nervous teramat..Harap-harap aku dapat buat yang terbaik. Pasal aku geram dengan marah pulak tahu-tahu aje la pasal siapa lagi..Janji nak jumpa dekat KFC pukul 2 datangnya pukul 3..ish!!hey..hey..aku tak percaya cinta..!!janji taik kucing betul la dia ni..Dari dulu macam tu..Tapi best Cause sekarang aku dah jadi makwe dia.Dek kerana peristiwa itu…hahaha!!
   *www.metafora93.blogspot.com

Akhirnya Azmi sampai setelah 1 jam menunggu.."Hei,lama tunggu?sory ada hal sikit tadi..Jom makan..Lapar la.."
"Wahai Encik Azmi Naquib ye..Kalau nak jumpa awak ni mesti lama nak menunggu.."
"Ekhem,,,al-maklum la I kan ahli coprat mesti la buzy memanjang..hahaha!!
"a'ah la..harap-harap jadi ahli coprat la jangan nanti jadi ahli kaparat sudah.."kata Laila melepaskan bom Atom kepada Azmi.
"ok.ok..lain kali tak lambat lagi.
"Jom,saya hantar awak balik.."pelawa Azmi.
"eik,baiknya..ada apa-apa ke ni?"soal Laila pula..
"Ish!ikhlas ni..Kalau tak,tak pe..bye..!!"
"Eh!nanti la..ok..ok..Tapi naik motor awak ni ke??"soal Laila lagi..
"Ye la..tak sudi??kalau tak sudi pergi naik teksi.."
Muncung seribu Laila dibuatnya.."Hm,,ok!!"
"Alamak!hujan lebat..!
aaaghh!!boomm..!!!"Laila..Laila..awak ok ke?"
"Nenoneno"bunyi ambulance menuju ke hospital.
Laila di bawa ke bilik kecemasan, dia cedera parah...Sementara Azmi hanya terluka di lengan dan kakinya.
Laila tercampak ke cermin ke arah jalan bertentangan yang dilalui sebuah kereta.Azmi pula terjatuh bergolek ke jalan.

*www.metafora93.blogspot.com

Jari Laila bergerak perlahan..
"Laila..Bangun sayang.."kata Mohamad.
"Ayah,Azmi macam mana?Eh!Abg Mie ada.."
"Azmi,Laila panggil.."
"ye awak.."Azmi mendekati Laila dan memegang erat tangannya.
"Ayah keluar dulu..berbual la.."
"Awak..saya minta maaf..Saya salah awak..Dalam Dairy ni semua dah cerita pasal perasaan awak dekat saya..Terima kasih ..!"ujar Azmi.