My protection!

Era,Wanie,laila,Aina,biela,raja 



wanie&Era..

leyla&Aina






Assalammualaikum!
Entry kali nie berkisahkan tentang ‘sahabat’ dengan kata seerti ‘kawan’..Semua ada sahabatkan..Berkawan mengajar kita perkara baru dalam hidup ini..Siapa yang tak ada sahabat..Baik pergi cari sekarang!!Jangan duduk dalam dunia anda aje k!!Pandai pilih kawan maka jalan lurus ada dihadapan dan sebaliknya..Bila masa susah,senang,suka,duka,,kita ada sahabat..Semua dikongsi bersama..Serius!benda yang paling indah dalam dunia ni ketika kita berkawan..Bak nyanyian Fauziah Daud “Dalam Dunia ini Yang terindah melalui usia remaja..Suka duka sering berganti..Meninggalkan kesan abadi..”-____-  


Ok!kali nie nak story mory pasal sahabt Perempuan=gadis=ladies dan sebagainya..Kaum Hawa yang rapat dengan aku..Yang terbaik dikandang kambing..Yang tersayang dan yunk Waliband..Eh!Tersilap Pulak..hehe^__^
Hari tu dah cerita pasal boyfriendkan atau sahabat lelaki..kali nie Girlfriend pulak..ye?Boleh ceritakan?kan?kan?Eh!suka suki aku lar..Blog aku kot!!
Tapi lepas story nie..aku Link kat fb seperti biasa..Tapi an..Sebelum tu..Entah kenapa aku rasa meluat-luat pulak..Bila ramai sangat yang ada blog..Then,tag link blog diaorang dekat fb..Sebelum nie tak ada pulak yang buat macam tu kecuali Nyot Jasmay,,Si kiut tu..Lantaklah!!Asal aku tak ganggu diaorang dan diaorang tak ganggu aku kira gud dah tu..dah-dah!!Terpesong suda~

Orait!!ini kisah anak dara..Heh!Firstly,,aku ada 10 orang sahabat yang baik dengan aku..sekarang nie aku akn cerita satu persatu..sorang demi sorang.. ok!sampai tangan aku lenguh tekan papan kekunci laptop nie..haha ^__^

Dimulakan dengan NUR WANI BT AZMAN..
nie family dia...Yang bulat tu dia waktu kecik..comelkan!!
Start kenal dia umur aku 5 tahun..Kawan sejak tadika dan selaku jiran yang terbaik di TMN Nesa..kami membesar sama-sama..Dia teman senang dan susah..Kita Orang pernah gaduh..Tapi Baik keesokan harinya..heee~
Dia Nie Kecik-kecik ibu aku jaga dia..dari abg dia sampai adik bongsu dia..Ha!Dulukan Kitaorg berebut Buaian!!Then,,Tah apa setan hasut aku tak bagi dia naik sama-sama..tetiba buaian tu terhayun,,then,,dia jatuh..nak tahu kesudahannya..dia patah tangan “sory sangat”..Tapi kitaorg memang baik gila-gila..Dia memang rajin buat kuih dan kek!!selain,,Pandai Bi..UPSR dengan PMR BI dia dapat A..Harap-harap SPM pun dia dapat A Jugak..Amin!!

niyh suzie..waktu form 1..
Second:SUZIE ELLYANI BT.ZAINAL..The best friend..Sebab apa?Sebab aku kawan dengan dia sejak darjah 1 until now..Cuma sekarang nie je..Dia Kerja..Nak contact pun dah susah!Yang paling best Waktu balik kg dia dekat Melaka..Seronok sangat2..Kitaorg pernah gaduh waktu birthday aku 2010..Sampai dia menangis2..sekarang dah ok balik dah!Then,,Aku ada koyakkan duit..Walaupun RM1 je tapi duit tu have many value for us!Kalo boleh,kalo kitaorg berpisah jauh nanti..kitaorg nak sambung balik duit tadi tu..sweetkan..haha..tapi tak boleh lah nak kongsi semuanya dekat sini..Kalau cerita..habis meletup laptop aku niy..betapa banyaknya cerita kitaorg!ok!cukup sampai di sini...

Third:JUNAIDAH BT.ALIAS..kawan sejak sekolah rendah..Orang yang paling cute..kecik molek dan sebagainya..Becok pun dia,,pandai pun dia,,ramai bf pun dia..semua dialah!:)
Dia nie memang cukup rajin memasak..siapa laki dia..memang sah2 gemuk walaupun baru 2 hari kawen!!haha

niy Jun..comelkan..
Keempat:NOOR FARHANA AKRISHA BT.ISHAK
Farhana With Me..
Seorang pemalu..Tapi sindir dia bapak sakit..Terhiris dan terguris dibuatnya..Ramai peminat tapi tak suka melayan..Waktu sekolah dulu..buku dia selalu ada untuk dipinjam!Selalu lepak sama-sama..Lepak dekat rumah dia..Sebab mak dia baik..Dikirakan semua 10 orang yang aku kenal niy..mak diaorg baik2 belaka..Aku aje tak ada mak..Kesian!menagih kasih dekat ibu org lain..Hehu..Stop:-___-

Farah Nabila&me..
Kelima:FARAH NABILA BT.OTHMAN..Dia nie stylo sikit..suka fesyen,,suka berjalan..Kaki dia kalo tak berjalan tak sah!!Dulu,Aku selalu lepak dekat rumah dia..Sebab Abe2 dia Nsem Esp(alang Ikhlas)haha..Mak dia pun ok!Tapi an suit je..Kalo nak keluar dengan dia mesti ada aje halangan dan ringtangan!!Selalu miss nak keluar dengan dia..Mesti lepas nie dia dah tak nak keluar dengan aku lagi..huhu sedih je +___+

Keenam:Jatuh kepada...NABILAH SYAZWANI BT.ABD RAZAK!!Dia nie..hehe..Sangat setia dengan BF dia..Baik..Suka bantu aku..Selalu jiwang karat dengan YAZID YASSIN..Kadang-kadang tu jeles jugak..then,,Dia juga selaku Match Maker Aku dengan SYAMSUL SHAMIL..haha!!

Ketujuh:NOR FADILA BT.ROSLI..Kalau dulu..ada masalah mesti cerita dengan dia..tapi sekarang nie dah kurang..sebab Sejak dia dah tak sama kelas dengan aku..kitaorg tak berapa rapat sangat..Tapi..Yang bestnye..Bila ajak dia lepak Always ketawa tak henti2..Ayah dia open minded sikit..Kalau raya mesti dia datang rumah aku..the best la kau weh!!

Kelapan:ERA UMI SHAKILA BT.MAAZLAN..Dia nie,,aku kenal sejak form 3 melalui seorang kenalan iaitu NUR MASHITAH BT.ROSLI..Nak tahu tak?Dulu..Aku pernah curi Bf dia..JAHATKAN aku nie..haha..Awalnya mau kasi pengajaran aje dekat mamat tu..Tah macam mana kantoi pulak!!Memang gila!!Kena sound dengan mbe2 dia..Aku..Aku buat2 cool aje..tapi dalam hati gabra jugak tu!!Tapi kitaorg Ok balik masuk form 4..Jadi kawan baik until now..Ada hikmahkan..Betul tak??

Kesembilan:AINA SYAFIQAH BT.ABDUL HALIM..The best friend..Same like all my best friend..Dia lah tempat nak mengadu..nak mintak nasihat..Dia lah tempat nak ngada-ngada..dan dialah segala-galanya..Kitaorg memang rapat..kalau dekat sekolah dulu kitaorg like belangkas..Pergi tandas pun sama2..haha..Then,,bila ada prob..sama2 ada prob..bila sakit..sama2 sakit..macam kembar pulak kitaorg niy..tapi memang sweet!!

Kesepuluh:Lastly..MAIZATUL NURAZWANI BT.ZAINUDDIN..Wah!!very fotogenik!!Pantang Nampak kamera..laju je dia..haha..Kreatif tak kira masa..Kalau sekolah dulu..Habis buku teks jadi buku conteng..Kertas2..Buku2 aku pun dia sapu..Tapi..Bila kita conteng buku dia..Marah mak cik niy..haha
Dia nie pernah tubuhkan kelab lolipoop..Sebab dia suka makan lolipop!!Suara dia merdu macam doremon..Cute seperti kangaroo..Gurau je..Jangan!!Dia nie cepat terasa..susah Mak cik nak pujuk karang..haha

Ok!!Macam tu lah ceritanya..Ok!Hampir blackout bateri laptop aku..Kena caz dulu..Bukan main panjang lagi story kali nie..Kertas BM SPM aku dulu pun tak panjang macam nie..Hisy..tak suka buat karangan 350 p.p tu...Benci aku buat benda tu..haha..orait..undur diri dulu..tata.. *___*