My protection!

just say something!!saya puas hati!!


Assalammualaikum,,Hai peeps…Entah kenapa aku rasa gembira bebenar hari ini..semalam syahdu sangat..Well,,ramai pulak salah faham dengan aku kan..Tapi tak apa… “Wahai,,Rakyat jelata..Beta sudah mengampunkan prihal semalam..”Entry kali nie aku nak  share dengan Blogger tak pun silent reader aku pasal  -Apabila kita dah meluahkan perasaan kita dekat seseorang,Apa yang kita rasa??-Entry kali nie sambungan dar Entry –perasaan itu datang tanpa dijemput

Hm,,Baiklah..Aku dah luahkan apa yang aku rasa..Rasanya,,Aku sungguh lega walaupun Si Dia tolak aku..Hurm,,Biasa lettu..Aku selalu rendah diri kalau dah di TOLAK.. “It’s ok,boy..i just wanna tell u what i’m feel to u..But I don’t think I want couple with u dalam masa sekarang..!!(keluar dah English Bangla aku kan)Taram je la!!

Mesti korang korang rasa aku gila…sebab luahkan perasaan..Seolah olah jatuh martabat tak pun jatuh imej sebagai perempuan..Ish!!i don’t think so.. “Hai,,gurl..apa yang kita nak kita mesti usaha,right?”Thankz dekat Rahman Siregar sebab bagi aku idea nak buat semua nie..Aku rasa aku tak de la malu sangat sebab aku luah dalam Facebook jer…Lain lah dengan Azmi Naquib dulu…!!Bertentang mata…memang kelu,,kaku,,mengigil lutut aku..(Kelakar la ingat benda tu..)

Cerita dia macam nie..Dalam satu malam yang hening(semalam lettu),,Aku duduk menghadap Mr.Acer aku dalam bilik..Tak lain tak bukan bukak fb..online tak ingat dunia..tetiba bunyi ‘IM’..Si Dia tanya pasal dunia blog nie..Aku pun jawab seolah olah macam pro sanad..Well,,Nak jadi pengodam terhebat mesti banyak tahu pasal komputerkan..haha(gurau jer)
Entah macam mana tertukar topik..Hai,,Macam tak kenal je saia nie..suka tukar topikkan..then,,Entah macam mana untuk ke sekian kalinya aku pun taip macam nie..
Aku: “dah ok..lg2 chat en kau nie kan...haha..yg pastikan..thankz la sebb story pasal diri kau..ta yah la aku nak tye kau lagikan...bestnya jd kau..”
Si Dia: “apa yg best nyer..dh jatuh la..hmm..ak nk tanya sket bleh x?”
Aku: “boleh..tye je..”
Si Dia: “hmm..ko open kan”
Aku: “ ye..of coz..haha”
Si Dia: “betul ke ko suka ak?”
Aku: “ betul la wei..aku suka kau nie....haha..tp aku tak mngharap apa2...tepuk sebelah tgn tu skit...tp tepuk seblh tgn tu la yg buat aku se-mag-gat nak blaja..”
Si Dia: “kalo btul la ko suka ak(ish ko nie,perasan je lebih mus)..sori tau sbb ak mmg xleh nk bercinta tau..tpi kita bleh jadi kawan baik la”(Sedihnya larh..Kte sambung lagi eh perbualan kitaorang tu)
Aku: “aku tahu sebb dia wei..it's ok...sebb tu aku tak harap apa2...thankz bg aku jwpn...tak yah aku nak tye2 lagi kan..tp serius aku malu...hahaha”
Si Dia: “ak lagi malu tau..first time ak tnya org mcmtu..dan2 lps tu ak yg perasan lebih..lagi la malu”
Aku:   “haha...tak pe... aku tahu siapa aku wei..it's ok sekali lagi..”
Si Dia: “ ak benci la ko ckp mcm tu..bleh x jgn ckp mcmtu lgi”
Aku: “asal pulak??betul la wei..sepatutnya aku sedar...”
Si Dia: “sbb ko mcm xsyukur dgn diri ko..skang kita nk jdi kawan baik..cuba ko cer kat ak apa yg sbnarnya nie smpai ko suka ckp mcm tu?”
Aku: “kau tahukan aku suka kat Azmi Naquib tu...aku terpaksa buang jauh2 perasaan aku yg aku pendam selama 5 tahun lepas..start awal ting 1..dia seorg perfect wei..mcm kau..bila aku tgok kau..ak nmpak kesamaan korang...”
Si Dia:  “ak x perfect ok..”
Aku: “ tah la...aku berdoa la kan..satu hari nnti lepas je dia blik dr uk..dia akan jd doktor yg dia ckp dgn aku dlu..iaitu doktor mental untuk rawat otak aku...supaya aku bley lupakan dia terus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!tp masalah eh..dia g uk ambil finance..ekonomi..mcmne lak nak jd doktor ye dak??haha”
Si Dia:  “so knape ko x kapel dgn dier lagi?”
Aku: “tak perlu..aku tak perfect...mcm dia NAK??fool me right???”
Si Dia: “kat blog ko ckp dh terus terang kat dier..kalo xsilap ak la”
Aku: “ye..aku dah terus terang..tapi...kan aku ckp..dia tak nak...sebb aku tak ada mcm ciri2 yg dia nak..mungkin kau pun mcm tu..tak apa...it's ok!!”
Si Dia: “wey ko jgn sama kan ak dgn dier..ak biar je ko..tpi sbb ak risau..ak risau ak jdi org macam nie.. KLIK DISINI
Aku: “ ok..aku dah bca..hm,,,tak apa...aku doakan kau akan dpt ustazah yang kau ckp kat aku tu....”
Si Dia: “wey sori tau..tapi kita bleh jadi kawan baik kan..hmm..kalo mcm tu ak nk ko baca artikel2 ni kalo ko rasa sedih la..KLIK DISINI
Aku: “hm,,,terima kasih sebb sedar kan aku...”
Si Dia: “ memandangkan kita dh jadi kwn baik(kalo ko anggap macam tu la) ko diminta untuk share kan jer msalah ko ngan ak tpi mslah2 kaum hawa jgn lak ko nk share ngan ak tu mmg ak xleh nk tlg la..hehehe kalo bleh tlg ak tlg tau”

Dah panjang na dah nie…Yang Akhir sekali…
Aku: “ok..Mus,,thanks sebb,Aku byk belajar dr kau hari nie..kedua..thanks sebb sudi tido lewat tman org gle nie..ketiga..lupakan cte pasal AN tu...keempat thanks terima family request aku..lau kau tgok kat stu..bpe kerat je family sebenar..yg lain bestties aku..kelima..thankz tak terima aku....Penting sebenarnya tu...aku tahu kau pemalu..then,,,tak mahu la gosip keluar ye dak..keenam...kau pun if ad pape hal..cte je kat aku...ketujuh...selamat malam....have a nice dream..assalammualaikum!!”
Si Dia: “yg penting sbnarnya ko lyk dpt bf yg lagi baik dri AN yg poyo tu n ak yg loser nie..sbb ko ikhlas”

Thankz dekat Ervieena Sharmilla sebab bagi aku ayat nie.. “Lailatul Badriah Binti Mohamad cinta terbit tnpa ada rase kekayaan,paras rupa atau kebijaksanaan.. jika si dia jodoh kau..pasti allah akn satukn kowg... btw kau msti beranikn diri....jgn give up ok.......
 Cukuplah..Sekadar apa gambaran perasaan aku setakat ini..
Lepas nie..Apa yang aku harapkan ialah Aku tak nak terpengaruh dengan cintan cintun nie..Aku nak fokus kat study aku,dekat cita cita aku…!!

Today,,My Life  Begins..Thankz Jugak kat si Dia…sebab bagi aku jawapan!!’
*Si Dia masih menjadi Rahsia sulit kerajaan…

Sekian~
yang terkandas:
Leyla~