My protection!

kongsi cerita suka dan duka!!

Entry kali ini ‘Macam Macam ada’
Bacalah kalau sudi..Terima Kasih~
Assalammualaikum,,Hari Ahad 11/09/2011..Rumah Aku buat Makan makan sikit..Lepas tu Ajak la Rakan rakan form 6..Nak ajak budak budak 5 Rafflesia semuanya dah balik Universiti/Kolej so,,diaorang mana ada dekat sini..Lagi pun cuti raya tahun nie hanya seminggu..Sekarang pun dah raya yang ke 13..memang tak terasa masa berjalan dengan begitu pantas..

Kak Yang masak Mee Hailam,Soto..Ada sate..sampai 300 cucuk tau..Memang ramai jugak yang datang..Petang petang member member yang datang serbu..Malam turn jiran tertangga pulak..Kecewa jugaklah Musyrif tak datang..eceh!!tetiba je..haha
Mujur Rahman ada..hihi..Cerita pasal Rahman..Kelakar sangat la kan..Aku tak pernah Nampak muka dia merah padam sampai telinga telinga dia merah sekali..Nak tahu kenapa??Dia Makan Mee Hailam lepas tu dia letak cili kicap banyak banyak..Dia ingat Kuah rojak..Perghh!!Siapa la yang mendajalkan kau tu Man..haha~Tapi slack la..Aku lupa nak tangkap gambar pulak..Mesti best kalau dapat tangkap gambar dia macam tu..Masuk Fb Buat Default Profil(D.P)..hee~

Rizwan siap tambah sampai 3 kali..Memang dasyat la mamat tu kan..Badan slim jerr..berat pun 46 kg je tapi kuat makan ow..kelakar..tapi tak kesah la tu..Adat la tu budak lelaki lebih kuat makan berbanding perempuan kan??!Seronok makan dengan Rizwan..sebabnya,,tak ada la aku malu sangat nak makan..macam makan dekat rumah Aminah..berapa batang sate aku dengan Rizwan punya jer..Aku kan kuat makan jugak..hee~

Ekhem,,Tengok je gambar eh!!Yang datang Atiqah (K),Cyda,Rahman,Rizwan,Nadzim,Amin,Ada sorang boy tu,Ervieena dan adeqnya..itu jerr…
|
|
|
V
Atiqah,cyda,Leyla
Nadzim,,Rahman,,Amin,,Apek..Atiqah,Leyla,cyda..
Rahman nerd!!



Entry Kedua,,Hari Isnin 12/09/2011..Malam sebelum 12 hari bulan aku berazam tak nak malas malas..Nak jadi seorang yang rajin..supaya dapat capai matlamat yang dirancang dalam kepala otak nie ha..!!

Aku terpaksa tutup mata..kalau aku jalan terjatuh..tolong bangunkan aku..
Esoknya,,Kononnya..Terajin sangat..Nadzim cari mc(Pengacara Majlis)untuk perhimpunan rasmi hari isnin..so,,Aku pun jadi la..See,,Rajinkan..Mula mula memang sejuk sangat sangat tangan aku nie..tapi aku boleh control lagi supaya suara dan anggota badan tak gementar..Well,,pes Time aku bercakap mengunakan mic..depan orang ramai pulak tu..

Macam macam pengumuman  cikgu suruh baca..Adoiyai!!Aku dah kabut dah..macam mana kalau tersalah baca ke hapa..Cuak tu memang ada tapi sehabis boleh aku control cun..haha~Teks yang aku baca tu banyak pulak salah..siapa punya teks yang kau bagi kat aku nie woi!!Yang paling aku malu gila Bhabi tu,masa cikgu Rihana nak bagi ucapan..Aku terlepas cakap ‘Adoiyai’zuppp..terserap dekat mic then,,terdengar dekat semua orang sampai budak budak nie gelak habis habisan..Habis jerr perhimpunan tu aku pergi minta maaf dekat cikgu Rihana sebab salah masa dia nak buat ucapan tu..Mujurlah cikgu Rihana boleh kata..tak apa..Kesalahan kecil jer..lain kali jangan buat lagi…Cikgu shamsiah pun sokong aku..Pengetua terangguk angguk..Tengok pengetua terangguk angguk tu hati aku mula lega..sebab dia pun berpendapat yang sama dengan Cikgu Rihana..Turun pentas..budak budak nie kata.. “Eh!Kak.. ‘Adoiyai’..cilaken betul budak budak nie!!
Aku dah rasa dah..Pes and Last la nie aku berucap..!!Jatuh imej aku..Malu gila gila seratus kali gila malu!!!

Masuk kelas…Semua guru tanya kat aku pasal tu..Ayahhhhhhhhhhhh!!Nak berhenti sekolah!!Malu sangat nie..Ada tak cengkerang macam kura kura tu.. “kura kura pinjam kau punya cengkerang,,please!!Malu wehhhh!!!!

Masa cikgu Lengam masuk kelas tu..dia komen..Apa nie form 6 jadi Mc macam tu…Bla..Bla..Bla..!!Memang ayat dia tersentap habis la kan!!Sedihnyerr!!
Kiranya semua cikgu la bagi komen..Tapi masa cikgu Rozila bagi komen aku dapat terima..
1.Dia kata..Aku baca lambat sangat..macam budak tadika..
2.Teks tu kena rujuk guru Pakar BM..
3.dia kata mujur aku pandai cover suara..Dah tengah tengah tu aku mula sebati dengan benda tu..
4.Dia kata..Bagus la tu..Tak semua orang sempurna..jangan la sebab aku banyak salah,aku dah tak nak jadi Mc lagi..umm(tengok dulu la)Aku jadi pun sebab budak budak nie tak puas hati..kenapa diaorang jer yang kena jadi..Kenapa tak aku..(dengki la tu sebab akukan setiausaha LPP so buat jadual jer)..

Cerita dekat Abang lang..Abang lang pun tergelak gelak..Tapi dia kata..Kalau kita tak berdiri dekat depan..Tak ada orang nak komen kita bercakap macam mana..Tak semua orang boleh naik ke pentas dan bercakap dengan sempurna masa pes time..

Kesimpulannya,,Thankz la bagi sesiapa yang support aku Dan tak gelakkan aku…Muka tebal jerr datang skola..bongok gila lah!!


Cerita terakhir..Hm,,Pasal sir Hj. Siragh!!Masa mula mula dia masuk sekolah dulu (2010)..Aku  tak berapa suka jugak dengan sir nie..Then,,Aku ingat dia nie India..Rupa rupanya Melayu larr..cehh!!

Masuk form 6..Sir nie yang jadi cikgu Muet kitaorang..Rupa rupanya belajar dengan dia best kot..tu la orang kata.. ‘Don’t jugde by a cover’..Istimewanya sir nie kan..Dia akan bagi perhatian tidak kira kau duduk belakang ataupun duduk depan..semua dia bagi perhatian..
Macam macam panggilan yang budak budak nie dapat..Misalnya,,Pavitrah..Sir nie susah nak sebut nama dia then dia panggil Pelita jerr..Lagi Nurul..jadi Nurul TL(tahi Lalat/cinderella)..Anna Maria jadi Anna letchemy..Deven jadi Popai..macam macam lagi lah..tak ingat pulak..!!

Istimewanya Sir nie lagi..Dia seorang yang kelakar..Masa dia kalau 2 period rasa sekejap je..dia juga suka puji diri sendiri..dia kata diri dia handsome..kalah shah rukh khan..perghh!!ta bley bla..Then,,Bila dia cakap ‘Bodoh’..macam ada bunyi tersendiri..kalau dia bergurau..dia akan minta maaf balik dekat budak yang dia kacau tu..

Tapi,,Sekarang sir dah tak ajar kitaorang..dia dah bersara..sedih tau..
Tak apa lah asal masih ada gambar kenangan dengan sir yang kelakar nie..
|
|
|
|
V
we will miss u..