My protection!

Lailatul Nak berdiet weh!!(badan aku gelakkan aku)'perli'


Argghh!!!BERAT NAIK!!..tension sehh!!Aku makin gemuk..nak bergambar pun rasa tak yakin..Halamak!!Macam mana nak kurus nie??Turun 10kg pun jadi larh..PerghH!!Demand pulak dah..haha

kurusnya dia..
zzra si ramping..
Hm,,Aku jeles dengan kawan kawan aku yang slim.. “Hai,,kawan macam mana awak jaga badan ye??”Tapi aku rasa tak ada la sampai nak slim macam diaorang..sekadar muat baju lama pun jadi larh..Dulukan Aku pakai baju saiz M atau pun L..Sekarang rasanya kena triple XL..perghh!!!Malunya..

cantikkan dia..Artis fabret aku..Anis muhidzir..!!
Berat naik..Pakwe pun lari.. “Hai,,Lelaki Awak kejam..Awak tengok bentuk fizikal saya bukan dalaman saya..Elok la tu Awak lari sebab awak bukan lelaki yang baik..”
I need a doctor or motivator for manage my diet..Can you help me,guys??!!

Gambar 2009..kira ramping lettu..
Masa raya raya nie larh berat naik..Makin lama makin naik..seluar jeans pun dah ketat..Mak ai,,Macam Mak orang dah..tak mahu..tak mahu..Nak cun selalu..cehh!!PODAH!!nak tengok gambar raya aku..sat lagi aku tunjuk..!!Betapa gemuknya cik Lailatul nie..

See,,gemukkan..
gambar nie aku dah edit
Kurus..Nak bergaya..sememangnya lumrah perempuan..tapi..bagi aku pulak kurus bukan sebab nak bergaya..tetapi untuk kesihatan..!!Cuba bayangkan..Gemuk semua lemak Nampak..Lagi lagi tang PERUT..Waaa,,,berlipat lipat..mana boleh camgini…nak perut flat please!!

Ada tips sikit aku dapat dari internet(copy paste bleykan)
-Amalkan makan makanan sebelum 7 malam..Yang nie payah..sebab apa..malam malam camgini larh ramai nak belanja aku mc don..umm,,cedap nyerr.. ‘chessy burger’..!(LUPAKAN BUAT SEKETIKA)
-positifkan diri..buat perancangan realistik bukan drastik..(masalahnya..poyo jerr kononnya nak diet tapi..selalunya tak menjadi pun..motivasi tak kuat..cett~)
-kurangkan makanan nasi dan berlemak..banyakkan pengambilan roti atau bijirin..(Waa,,kebulur la macam nie!!)
-buat exercise selama 30 minit..(kemas rumah,naik/turun tangga dekat sekolah/rumah,jalan jalan..cukup la tu)
Dah dah itu jer..!!

Start from now..Aku nak berdiet..Yeah!!Se-mag-gat LAILATUL!!
I wish..i can get 55kg 2 month..o’yeah!!itu pun kira berat la tu..nak dapat berat macam tu..!!
ishh!!belum habis aku menaip..perut nie dah lapar..umm!!Terkam makanan macam HARIMAU!!
Sekian~
Yang sedang membuat perangcangan untuk diet:
Leyla~