My protection!

Perkhemahan pengakap Kelana

Biarkan Anasir luar menganggu fikiran aku…Ye,,aku sudah tahu kebenarannya..Aku sudah tahu jawapannya…Tetapi..Aku perlukan masa untuk tenangkan diri aku..Aku tak perlu keluarkan Air mata..sebab ramai yang lebih layak untuk aku keluarkan air mata aku untuknya.. “Ayah,,Kenapa semua benda nak sabotaj diri ini??I need a doctor..Ayah…u’re my best doctor..please come to me for bring me back to life!!”

Ah!!Abaikan ayat diatas..Bukan itu cerita yang harus di kisahkan..Tetapi..Aku ingin cerita mengenai Perkhemahan pengakap Kelana peringkat Daerah/Negeri di Kem Pengakap Bukit Putus..W.T.H..Aku kena pergi perkhemahan Pengakap..Atau sama erti Perkhemahan Badan Uniform..Memang aku rasa erghh!!kenapa aku kena pergi nie??
(Entry kali nie berbentuk dairy..Nama pun ‘Ini Buku Dairy Cik Leyla..^___^’)

Jawapannya pada mulanya hanya semata mata nak dapatkan markah yang baik untuk kokurikulum..nak tak nak bayar je la Rm70 tu..Bila sampai sana..Wow!!Amazing..boleh tahan..Sampai kaki aku macam nak lumpuh duduk dalam dewan untuk dengar ceramah..
Apa yang aku dapat??Banyak benda..Malam 23/09/2011 tu..Lepas makan.. ceramah dengan Mufti N9..Perghh!Boleh tahan..sebab orangnya memang kelakar pun..Lepas tu..pengenalan pengakap..Moto pengakap ialah ‘Berkhidmat’..!!Aku masih tak ade feel..Orang tu tanya..kenapa datang sini..??jawapan aku “Ini semua sebab Pengakap!!”

Malam tu..Perghh!!tetiba nak demam pulak..Selsema..Memang tak boleh bla..Dah la kesejukan tahap cipanzi..alternatif yang boleh dilaksanakan..Peluk Amira..Haha~Angin memang sepoi sepoi terlebih bahasa..!!Khemah aku dah la tak boleh tutup..sebab zip rosak..Then,,Anjing pulak buat hal..Bising memekak..Alih alih pukul 2 baru dapat tido..

Pagi pagi tu..Dalam pukul 5.30 pagi macam tu..Pergi mandi..Perghh!!Menggigil habis..!!Siap siap..Ada senaman areobik(watlek je kalau salah..hihi)..Sarapan pagi..tukar baju pengakap..Ada aktiviti sampai tengah hari..Tukar baju lagi..Masa aktiviti ceramah dijalankan..Rekrut A.K.A Fatihah Zaaba kata.. “Siapa punya khemah kena selongkar dengan Monyet”Shit!!Khemah den!!Dan kenapa monyet2 tu sabotaj barang barang aku jerrr??Abih bersepai barang barang aku..Tak boleh bla..Vaseline aku kena ambik..Aku tahu la benda tu sedap.. tapi,,jangan la hadiahkan aku hanya penutup dia jer..Sedih tau..Dah bibir aku macam mayat dah lama mati jer…huhu~Baju baju kotor aku habis kena selongkar..Memang sumpah seranah beruk A.K.A Monyet A.K.A kera tu kan!! Aku pergi Kutip balik.. dan cepat cepat Pergi dewan balik..Petang tu..Ada aktiviti omega..Ha,,Yang nie seronok..!!Panjat dari atas turun ke bawah pakai tali..sesiapa yang pernah pergi PLKN tu tahu la macam mana mainan nie kan..Lepas tu,,diorang ada ajar..Macam mana nak ikat tali..Nie yang wa nak kata..Wa hate damn so much dekat pengakap sebab dia ada ajar ikat tali..Tapi..Kalau fokus dan dapat buat seronok oh!!Aku dapat buat 2 ikatan je..ok la tu!!hihi~

geng satu khemah!!
saya nak kurus macam dia!!
Senja senja macam tu..Aku dah mandi..Ekhem,,Mesej Rahman..ajak pergi Dewan..Dia setuju..Aku lepak dengan dia..Banyak yang kteorang bualkan..Nanti..Aku buat entry untuk dia jerr ok..Oh!!ye..Pes time kot..Aku pergi Perkhemahan telefon aku ada line..Tabik 3 jari lah..haha~
Masa nie la..Terbongkarnya satu rahsia..Rahsia buat aku happy terus menangis..Ceh!!nak cerita pun Maleh..Tu la..Omak den kabar..Kalau senja senja jangan merayau..kan dah terguris hati..Nak tahu IM Fb aku..haha(poyo)!!

Malam tu..Aku cuba buat diri aku Segembira seperti selalu..Biar orang Nampak aku gembira..asal diorang tak tahu apa yang aku rasa..Aku cuba meriuhkan suasana..Walaupun ramai yang haters dengar suara aku..who’s Care??haha
Ada malam kebudayaan..Aku menyanyi..Lontarkan suara keresahan aku..!!lopeh tu,,Ada la acara tepuk tepuk tangan Like budak budak..Biasa la tu..Nama pun pengakap..!!Yang nie tak boleh bla..Ada lagu tu..then,,kitaorang menari..Sweet ouch!!Lepas je Malam kebudayaan..Ada lagi ceramah..Adoi…!!mata wa,,sudah ngantuk tahap stim habis dah ha…Tapi..best la ceramah ceramah yang diorang bagi..Tak advance sangat la perkhemahan kali nie..banyak ceramah berbanding aktiviti lasak..Kalau dulu ada Jungle Tracking..best sgt..!!
|
|
|
V

Video dia:Layan sambil menari~

Lepas je ceramah tu..Aku baca doa terus tidur..siap mimpi Shamsul Yusuf buat pengambaran evolusi KL drift dah rasanya..rupa rupanya,,jalan Bukit Putus jadi tempat racer Drift secara Halal..dengar dengar jam berbunyi dah pukul 5.20 pagi..heyh!!ngantuknya..Aku tidur sampai pukul 6..Makkkkkkkkkkk!!!dah lambat..Lari pergi tandas..gosok gigi..cuci muka tanpa mandi pagi..haha(Nasib la sape sape yang terbau attcumm tu)hihi
Ada senaman Areobik..Lepas je senaman tu..Semua lari pergi mandi..memang malu oh!!sesuatu dah berlaku dalam tandas..haha(kumutha..Diam!!Rahsia perempuan)..Lepas mandi..Pakai baru pengakap..Duduk dewan..masa nie la ‘Ice breaking’..Sepatutnya,,Malam tu dalam pukul 3 pagi kitaorang kena duduk sorang sorang dalam gelap..tapi tak jadi..sebab jurulatih tu tidur mati..then,,Bagi alasan..Malam semalam tak sesuai kalau aktiviti tu diteruskan..haha..Lawak jerr!!

Lepas je ice breaking…Kitaorang pun dapat pangkat K.E.L.A.N.A dalam pengakap..Kemas kemas barang..stand By untuk B.A.L.I.K..~

Sekian~
Dear diary:
Leyla~