My protection!

my new status!!


Dia..Dia buat hati aku tidak menentu seperti selalu..Perasaan ini terbit sejak hari pertama Orentasi Tingkatan 6 lagi..Ya,,Aku mengaku!!Aku suka dia..Walaupun Aku sedaya upaya berkata TIDAK apabila orang tanya..Lagi lagi apabila Ervieena Shamilla dan Alea tanya..!!Sejujurnya,,Aku  sudah lama admire padanya..Tetapi..Banyak faktor untuk aku melupakanya dari ingatan dan mematikan niat aku untuk meluahkan perasaan aku padanya..

Antara sebabnya ialah:
Dia sudah berpunya..
Fatin Najwa sudah memiliki hatinya..Aku tak akan rampas hak milik orang..Aku sebagai perempuan tahu,,bagaimana sakitnya apabila orang lain merampas hak milik kita..!
Ke-2,,Masa ini..Aku sudah mempunyai Shamsul Syamil..Masakan,,Aku hendak menduakan orang yang aku sayang..??Lagipun Aku bahagia masa nie..Sekarang,,SS sudah pergi dari hidup aku..Mungkin untuk selama lamanya..!
Ke-3,,Aku tahu,,Dia sukakan Ervieena..Aku tak akan halang rasa itu..Siapa aku untuk menghalangnya..??!!

Sebab sebab itu membuatkan aku terus melupakan hasrat hati..Tetapi..Akukan cerdik(hehe)..Aku mengatur strategi..Aku nak jadi kawan dia..Walaupun hanya sekadar kawan biasa..Masa mengaturkan segala galanya..Aku semakin rapat dengannya..Tak sangka..Dia pun berikan respons yang positive..Dan terima Aku sebagai kawannya..Aku Add Facebook dia..Dia approve..kami Main dodgeball sama sama..Lepak sama sama..bergurau sama sama..berkongsi masalah sama sama..semua sama sama..haha(dah dah!!jangan nak fikir bukan bukan..)

Puasa tahun nie yakni,,2011..Munculnya seorang jejaka..Yang bernama Wan Muhd Musyrif Bin Wan Khalid..perasaan suka telah beralih arah kepada jejaka ini..Lagipun Aku baru sahaja putus dengan SS..dan Setahu aku..jejaka ini masih berstatus single..Aku tanpa rasa segan silu meluahkan apa yang tersirat didalam hati..(Aku ada taip pasal dia nie dalam blog aku..Rahsia sulit kerajaan itu adalah dia..) Klik Disini dan Klik Disini..Aku sudah tahu jawapan lelaki ini..Rupa rupanya dia couple dengan Ervieena Sharmilla..Perasaan geram,,Marah membara,,rasa terbakar hati aku dan sedih melanda diri aku..Seriusly,,Aku tak marah langsung dengan Ervieena Sharmilla..Tetapi aku marah sungguh dengan Lelaki ini..Mungkin ibu bapa Aku ajar untuk memaafkan orang dan jangan berdendam dengan orang..Maka itu,,Aku tanpa rasa dendam memaafkan lelaki ini..Apa yang aku rasa??Aku sungguh tenang!!Kalau boleh Aku nak dia jadi Best friend forever aku..Aku tak kisah kalau dia nak couple dengan Ervieena Sharmilla..Apa yang aku harapkan..Mus,,Jaga Ervieena..Ervieena jaga Mus..!!Masa aku tahu diaowg nie couple perasaan suka terus hilang..Thankz mus sebab sudi bagi peluang untuk aku luahkan perasaan dekat kau!!Sudah sudah..Ini bukan entry untuk Wan Muhd Musyrif Bin Wan Khalid..Tetapi untuk si Dia..!!

Kerana Wan Muhd Musyrif Bin Wan Khalid jugak la..Aku dapat merasakan sesuatu..
“…Ko nak tahu,kalau Aku single,dah lama aku penuhkan ruang hati ko,tp aku tahu aku sapa..dan lagi pun aku dah berpunyer…”Siapa bagi komen dekat blog aku macam nie agaknya??Aku tanya dekat umpunya diri..dan dia ngaku!!Yes!!Dia sukakan aku…!!Aku ingat Aku hanya bertepuk sebelah tangan..!!Baru aku perasan..Kenapa dia jeles sangat sampai nak jauhkan diri dia daripada aku apabila aku rapat dengan Wan Muhd Musyrif Bin Wan Khalid..(Penat la taip macam nie..Musyrif je dah la eh!!)
Suka kan seseorang, lepas tu tengok dia mesra dengan orang lain..Mana tak paneh hati kan??!!Pergi Perkhemahan Pengakap Kelana..Kami rapat..Ramai yang usik..Kata kami couple..Hm,, “Ye kan aje!!”..Balik dari Perkhemahan tu..Aku saiko dia..Dan dia setuju nak couple dengan aku..Masa nie la…Indahnya dunia..Apabila apa yang di harapkan menjadi kenyataan!!25 september 2011..Kami berstatus in relationship!!

Aku??Aku happy dapat berpasangan dengan dia..setakat kenalan kami,,Dia seorang yang caring,,ambil berat,,Penyayang,,cool je..Bentuk fizikal,,aku tak pandang sangat..Well!!Dia bukan couple dengan Puteri Gunung Ledang pun..Tapi ha yang nie wa pandang sikit..Wa nak dia gemuk sikit..Mana aci,,Wa gemuk dia kurus..!!Ini tidak Adil!!haha~

Apa yang aku rasa..Aku tahu aku masih belum memiliki hati dia sepenuhnya..Aku tahu FN masih bertakhta di hatinya..Dan Aku tak kisah kalau FN datang kembali padanya dan minta untuk berpasangan semula..Mungkin itu buat dia lebih bahagia!!Persoalan yang berada di minda..Adakah aku perampas????Dari cara rakan rakan sekeliling..Kami di restui..Cehh!!hatttuii!!(jangan muntah hijau disini!!)Mungkin benda nie baru dalam hidup aku..So,,rasa malu menguasai diri..Tetapi jangan salah sangka..Aku langsung tak rimas ok!!

Apa yang aku harapkan..??Aku dapat jaga hubungan nie sebaik yang mungkin..Aku tahu,,Aku over..Sampai sampai Musyrif tegur aku..control sikit nak puji lelaki lain..haha~Wa puji..Wa main main..Tetapi wa tahu lelaki puji perempuan lain..Lelaki tu gatal..Lu langsi Lu mati eh!!haha
Selain itu,,Aku nak dia jadi Best Buddy + Special Boy Friend + tempat utk aku bermanja dan bergurau..Aku nak kitaorang dua dua berjaya sampai ke menara gading..!!

Cukup sampai di sini sahaja entry kali ini..Orang yang di maksudkan ialah Rahman Siregar Bin Johary..Unic name,right!!

Itu je kot…Cukup cukup la tu buat slient reader dan blogger lain muntah hijau!!Well,,Lama dah tak keluar ayat skema dan bersastera nie..hehe
Ok la..Wa rasa wa nak demam niyh!!Makan ubat..cau cin dulu..

“Kekadang kita minta pada Allah setangkai bunga segar,DIA beri kaktus berduri.Kita minta kupu kupu,diberi ulat berbulu.Kita sedih & kecewa.Namun Kemudian,Kaktus itu berbunga,indah sekali.Dan ulat itupun menjadi kupu kupu yang cantik.Itulah jalan Allah,indah pada masanya!Allah tak memberi apa yang kita harapkan,tetapi Dia memberi apa yang kita perlukan.keKadang kita sedih,kecewa,terluka,tetapi jauh di atas segalanya Dia telah mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita”
Sekian~
Honestly:
Leyla~

|
|
|
V
Lagu nie untuk dia!!