My protection!

Semua ini salah saya!!


Assalammualaikum..Hari nie..entry sedih(sedih untuk aku) + gembira(gembira untuk kau)..!!
About my feeling to one buddy..Hari tu aku ada story dalam blog aku nie..( Klik Disini)Yes,,Aku dah tahu..dan aku sudah ada jawapan untuk perasaan aku itu..Tetapi..Aku rasa sedih sangat bila aku di ‘Reject’ dan dibuang seperti sampah..How dare you,Man??haha~Perasaan aku masa tu!!

Mula mula that’s boy ‘ok jer’..Kata tak kesah..pahtu tetiba je dia tukar fikiran dan mesej aku macam gini..
“Wey,aku rasakan mungkin kita xyah msj lagi la..arini last tau..nnti ak tkut perasaan ko kt ak xilang2 lak..ok la ak nk bajet mcm bf yg nk minta clash ngan awek dia tau tpi awek dia fhm(Now,,Aku faham) sbb dia tau bf dia dh xsuka(you never like me,right??) lagi dgn dia..dua2 setuju dan trima dgn baik..selamat tinggal syg ku laila.”
Bila aku dapat jerr mesej nie..perhh!!Aku dah lama ta menangis weh..tetiba je dia buat macam nie dan aku mula terfikir.. “Mcm tu sekali kau buat ak mus..kejam gle kau nie..ok,,fine!!ak akn buang perasaan ak kat kau..tp bkn kot as a bestbuddy kau dah ta nk mcg ak??KALAU KAU TA SUKA AK PUN TAK PAYAH MCM NIE LA WEI…!!Kau buat ak lg sedih wei ble bestbuddy ak bt ak mcm nie..ak thu siapa ak..”..Dan “Mus,,ak ngaku..ak over..tp..bg ak..cara kau buat ak seolah olah ak kertas jd sampah goal dlm basket..thanks buat ak sedih”(mesej yang aku reply balik)Mungkin masa tu aku marah,,kecewa dan geram..Thinking positive la de…Dia tak nak mesej kau sebab kredit dia dah banyak ditelan dengan ayat ayat gila kau..Kau tengok sendiri la kredit kau RM5 untuk sehari..Gila tak gila..haha

Aku tak sangka langsung yang dia hanya main main.. “tgk ak dh brjaya wt ko menyampah dgn ak..skang dh xde kan perasaan tu lagikan..jujur dgn ak..mmg pahit utk ditelan tpi tu saja ubatnya”Yes!!Memang pahit weh!!Masa kau telefon aku tu..Kau dengar suara aku??Dengar kan??Happy je..tapi aku sedang buat apa masa tu,kau fikir la sendiri..??Apa yang aku boleh kata kan..Ak ok sambil tergelak!!Pandai aku sembunyikan perasaan aku..!!

Tetapi itu hari tu..Hari nie..i’m Fine..Aku dah selalu kena macam nie..Aku hanya meluahkan perasaan bukan nak couple pun..!!Aku baru je faham..Kenapa Aku bodoh sangat pergi luahkan??Kau tak selesa bila ramai yang usik usik kau..Bila aku renung muka kau balik..Aku dapat satu pengertian..Bahawasanya,,Kau tak nak aku ada perasaan dekat kau..sebab kau rasa bersalah..sebab kau tak dapat balas luahan hati aku..dan tak nak aku terkandas dalam pelajaran kan(see,,Perasan lah kau Lailatul!!)

INI UNTUK KAU:Perhaps,,we can still be BestBUddy..Aku tak perlu mengharap apa apa dari kau..Cuma..Aku tahu..sukar untuk aku buang perasaan aku dekat kau..Kalau kau tak boleh terima aku,,kau jangan mainkan perasaan aku..that means..Kau tak hargai apa yang aku rasa..Untuk Kau..aku akan buang sedikit demi sedikit perasaan tu..Tapi,,janji dengan aku jangan sesekali kau paksa aku buang terus apa yang aku rasa dengan cara buat aku menyampah..dalam kamus hidup aku,,Kalau aku dah suka kat seseorang..orang tu buat aku menyampah macam mana pun aku tetap akan suka..so,,don’t do like that..biarkan je perasaan itu hilang dengan sendiri…That’s All..!!

Nasihat untuk Diri sendiri:Gurl,,you should be move on..don’t stay with this situation..Kalau dia dah tak nak kawan dengan kau sebab kau ada perasaan dekat dia..Jauhkan diri kau..Mungkin itu buat orang yang kau sayang happy..Tapi kalau dia masih mahu berkawan dengan kau..Maknanya,,Dia sebenarnya nak suruh kau buang perasaan kau kat dia sebab dia tak nak kau terhanyut dan alpha dalam pelajaran!!(kawan mcmgini adalah kawan yang terbaik,Ok!)Thinking positive dear!!
Sekian~
Honestly:
Leyla~
 *Dear,,Blogger and silent reader..Maaf..Saya tidak dapat memberitahu siapa si dia yang sebenarnya..Harap maklum!!Bagi rakan2..Jangan fikir itu dia..dan dia itu..jangan prasangka lebih lebih..ini untuk kebaikan kami berdua..!!